دبیر جشنواره کودک‌آنلاین تشریح کرد:

جزییات جشن انتخاب جشنواره کودک‌آنلاین / آغاز کارگروه‌های بیست‌گانه تولید وب‌سری پس از جشن انتخاب کودک‌آنلاین

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین گفت: ۲۰ گروه کاری برگزیده بخش ایده جشنواره کودک‌آنلاین از یکشنبه هفته آینده پس از جشن انتخاب، در شتاب‌دهنده‌ای که با کمک بخش خصوصی آماده شده است، کارشان را برای ساخت یک سیزن (فصل) از وب‌سری‌های خود آغاز می‌کنند.
سیدجمال هادیان دبیر جشنواره کودک‌آنلاین در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه و وب‌سری کودک‌آنلاین در فاصله پنج روز تا برگزاری جشن انتخاب این جشنواره گفت: سرانجام جشنواره کودک‌آنلاین به نیمه راه رسید. طبق مقررات جشنواره که در فراخوان آمده بود، سایت جشنواره ۱۱۲۱ فیلم کوتاه و ایده را ثبت کرد و در ادامه هیئت انتخاب جشنواره در حوزه ایده و فیلم بررسی فیلم ها و ایده‌ها را آغاز کردند که بحث‌های کارشناسی این دو گروه حدود دو ماه وقت برد و در نهایت بیش از ۹۰ فیلم از میان ۵۰۰ فیلم رسیده به جشنواره و از بین ۶۲۱ ایده ۴۴ ایده با نظر هیئت انتخاب به عنوان انتخاب اولیه شناخته‌شده‌اند.

نهالی که در آستانه نوروز جوانه زد

وی افزود: عصر روز شنبه ۱۸ اسفندماه جشن انتخاب در سال شهید قندی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات برگزار خواهد شد و به این ترتیب نهالی که به نام کودک‌آنلاین در بستر خوبی نشانده شده بود در آستانه نوروز جوانه می‌زند و امیدوارم در بهار این جوانه میوه دهد و به نتیجه نهایی برسیم و خردادماه سال ۹۸ شاهد برگزاری جشن اختتامیه و اکران فیلم‌ها و وب‌سری‌های ساخته‌شده باشیم.


هادیان همچنین ادامه داد: نکته ویژه‌ای در جشن انتخاب وجود دارد که بر اساس آن برای اولین بار در جشنواره‌ای ایرانی بخشی را به ایده اختصاص داده اند. ایده‌هایی که فارغ از اینکه شخص ایده‌دهنده چه سنی است یا اهل کجاست، به دبیرخانه جشنواره رسید.

ضیافت صبح شنبه؛ فرصتی برای صاحبان ۴۴ ایده منتخب

او ادامه داد: صاحبان ۴۴ ایده منتخب، در ضیافتی که از ۷ و ۳۰ دقیقه صبح شنبه ۱۸ اسفندماه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند و تا پیش از شروع جشن انتخاب فرصت دارند که در برابر منتورها و تهیه‌کنندگان ایده خود را پرزنت کنند و قابلیت‌های آن‌ها از نظر هنری و تجاری و امکان ساخت بررسی شود. در ادامه طبق مقررات جشنواره، از بین ۴۴ ایده ۲۰ ایده نهایی انتخاب خواهد شد.

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین تأکید کرد: البته همه ۴۴ صاحب ایده منتخب که نامزدهای این بخش هستند، لوح شرکت در جشنواره را دریافت می‌کنند و از آن‌ها قدردانی خواهد شد.

او اظهار داشت: از خبرنگاران و اهالی رسانه دعوت می‌شود تا ضمن شرکت در این ضیافت، شاهد روند انتخاب ۲۰ ایده برتر باشند.

هادیان با بیان اینکه امیدوارم چنین روند برگزاری بتواند به الگویی در ایران برای سایر رویدادها تبدیل شود، گفت: با این کار شتاب‌دهنده‌ها نیز می‌توانند نقش بهتری را در کشور ایفا کنند.

برنامه‌های ویژه جشن انتخاب با حضور وزیر ارتباطات، مدیران، هنرمندان و شتاب‌دهنده‌ها

او ادامه داد: مراسم جشن انتخاب با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، چند تن دیگر از وزیران، معاونان و مشاوران رئیس‌جمهوری و تعدادی از هنرمندان و صاحبان ایده، گروه‌های حامی و شتاب‌دهنده‌ها برگزار خواهد شد. در این مراسم ابتدا از پنج اپلیکیشن اختصاصی کودکان و نوجوان رونمایی خواهد شد و سپس نوبت به معرفی فیلم‌های راه‌یافته به مرحله انتخاب و مهم‌ترین قسمت یعنی معرفی ایده‌های برتر و شتاب‌دهنده‌ای که از روز بعد از جشن انتخاب آغاز به کار خواهد کرد، می‌رسد.

هادیان همچنین گفت: در این جشن سخنرانی وزیر ارتباطات و برنامه های متنوع هنری را شاهد خواهیم بود. من از همه دست اندرکاران رسانه و سینمای کودک و کسانی که در حوزه تولید فیلم کوتاه، وب سری و همه تولیدکنندگان محتوای کودک فعال هستند برای شرکت در این جشن دعوت می‌کنم.

آغاز به کار ۲۰ گروه تولید وب‌سری پس از جشن انتخاب/ ۲۰۰ قسمت وب‌سری در آستانه تجاری‌سازی

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین با بیان اینکه ۲۰ ایده نهایی که در روز شنبه انتخاب می‌شوند، تبدیل به ۲۰ گروه کاری خواهند شد، ادامه داد: این ۲۰ گروه کاری از یکشنبه هفته آینده پس از جشن انتخاب در شتاب‌دهنده‌ای که با کمک بخش خصوصی آماده شده است کارشان را برای ساخت یک سیزن (فصل) از وب‌‌سری‌های خود آغاز می‌کنند و ظرف سه ماه، از هر ایده یک سیزن ده قسمتی ساخته خواهد شد. در واقع با پایان جشنواره، ۲۰۰ قسمت وب‌سری برای نمایش به مردم و تجاری‌شدن آماده خواهد بود.

وزارت ارتباطات به هیچ عنوان وارد بخش محتوا نشد

هادیان اظهار کرد: این روند ابتکار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات بوده است، در حقیقت وزارت ارتباطات به هیچ عنوان وارد بخش محتوا نشد بلکه ارتباط بین حلقه‌های زیست‌بوم تولید محتوا شامل پدر و مادر و معلمان، کودکان و نوجوانان ، سکوهای توزیع و پخش و تولیدکنندگان محتوا را برقرار کرد و با تشویق بخش خصوصی در یک اقدام ابتکاری امکاناتی نظیر دفتر، منتور هنری و تجاری‌سازی، تهیه‌کننده و تجهیزات تولغ مورد نیاز در اختیار گروه‌های بیست گانه قرار خواهد گرفت.

هزینه لازم برای ساخت یک فصل وب‌سری در اختیار گروه‌های منتخب

دبیر جشنواره کودک‌آنلاین گفت: در بخش تولید وب‌سری‌ها هزینه لازم برای ساخت در اختیار این گروه‌ها قرار خواهد گرفت. پیش از این قرار بر این بود که هزینه ساخت یک قسمت به منتخبان داده شود اما با حضور بخش خصوصی، قرار شد هزینه ساخت یک سیزن (فصل) یا ده قسمت به منتخبان برای تولید داده شود و ما تاحصول نتیجه در کنارشان خواهیم بود. نکته مهم این است که هیچ هزینه‌ای به عنوان جایزه راسا در اختیار هیچ صاحب‌ایده‌ای قرار نخواهد گرفت، بلکه این مبلغ در قالب امکانات کامل تولید در اختیار گروه کاری قرار میگیرد و به نوعی به جای دادن ماهی به دست منتخبان، ماهی‌گیری به آن‌ها آموزش داده خواهد شد و حتما ایده های منتخب باید خروجی هم داشته باشند.

او افزود: تفاوت دیگر جشنواره کودک‌آنلاین با خیلی از جشنواره ها این است که ایده‌های منتخب در این جشنواره عقیم نخواهند ماند و حتما فرصت ساخت پیدا خواهند کرد. در واقع شرط اصلی حضور در اختتامیه، ساخت یک فصل از وب‌سری و نمایش آنها خواهد بود و همین نکته جشنواره را به جشنواره‌ای پویا و زنده تبدیل خواهد کرد.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب‌سری کودکآنلاین به دبیری سیدجمال هادیان در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در تولید ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر برگزار می‌شود و مراسم پایانی جشنواره، خرداد سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *