معاون وزیر ارتباطات:

مدیران منابع انسانی نقش بسیاری در ایجاد یکپارچگی سازمانی با فناوری های نوین دارند / برخلاف تصور برخی مدیران، اشتراک گذاری اطلاعات اقتدار می آورد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجمع مدیران منابع انسانی سه قوه با اشاره به اهمیت نقش مدیران منابع انسانی در استفاده از فناوری اطلاعات در دستگاه ها، نقش این مدیران را در ایجاد یکپارچگی و حفظ انسجام فراینده های سازمانی با استفاده از فناوری های نوین بسیار موثر عنوان کرد.
فرهاد معارفی معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دویست و شصت و سومین جلسه مجمع مدیران توسعه منابع انسانی قوای سه گانه به میزبانی وزارت ارتباطات، با اشاره به اینکه این مجمع نقش هماهنگی بین دستگاهی، وحدت رویه و مشاوره ای دارد، گفت: این مجمع می تواند برای اعتلای دستگاه ها موثر باشد.

وی با اشاره به موضوع تحول دیجیتال که از طرف وزیر ارتباطات بارها مطرح شده است، افزود: اخیرا موضوع «تحول دیجیتال» و «اقتصاد دیجیتال» بسیار برجسته شده و مقالات بسیاری برای تحقق آن منتشر شده است اما تعریف های متفاوتی درباره آن می شود.

معارفی تصریح کرد: در اهداف متاثر از تحول دیجیتال به توسعه سازمان ها با استفاده از ابزارهای نوین اشاره شده است.


وی به جنبه توسعه منابع انسانی در تحول دیجیتال اشاره کرد و افزود: تحول دیجیتال فرای ااستفاده از ابزارهای الکترونیکی در سازمان ها است.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تحول دیجیتال جنبه های مختلف دارد، گفت: این موضوع سازمان ها را با خود درگیر می کند و نقش مدیران منابع انسانی در این حوزه پررنگ می شود.

وی افزود: مدیران منابع انسانی با کارکنانی از نسل جدید مواجه می شوند که دارای مهارت بسیاری در استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین هستند و با رویکرد جدید دولت برای استفاده از جوانان، چالش مدیران منابع انسانی نیز در این حوزه پررنگتر می شود.

معارفی با اشاره به اهمیت محیط سازمانی، تاکید کرد: در نهایت نیز فرآیند های سازمانی متاثر از تکنولوژی تغییر می کند و در این میان مدیران منابع انسانی نقش مهمی برای نهادینه سازی این فرایندها دارند.

وی با اشاره به زمانی که موضوع استفاده از سامانه ها و برنامه ها در حوزه منابع انسانی مطرح شد، افزود: بخش مربوط به حقوق و دستمزد از نخستین بخش هایی بود که از این سامانه ها برای ارائه خدمت استفاده کرد و در ادامه به بقیه بخش ها نیز تسری پیدا کرد.

معارفی به اهمیت حفظ یکپارچگی در دستگاه ها با استفاده از این سامانه ها تاکید کرد و گفت: در کمتر دستگاهی دیده شده که این مشارکت و هم افزایی به صورت قابل توجهی انجام شده باشد، که بخشی از آن به ضعف در برنامه نویسی و تولید سامانه های یکپارچه مربوط می شد.

وی افزود: مدیران منابع انسانی نقش بسیاری در ایجاد یکپارچگی و حفظ انسجام فراینده های سازمانی با استفاده از فناوری های نوین دارند.

معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات خلق تجربه های جذاب و لذت بخش برای کارکنان را مشوقی برای مدیران منابع انسانی دانست که بیشتر از گذشته و با سرعت بیشتری وحدت بین دستگاه ها را از طریق فناوری اطلاعات ایجاد کنند.

وی به ارائه فیش حقوقی به صورت الکترونیکی به عنوان نخستین خدمت الکترونیکی در این حوزه اشاره کرد و افزود: مدیران منابع انسانی می توانند خروجی بسیار ارزشمندی به وسیله استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباط با دستگاه های دیگر برای کارکنان خود داشته باشند.

معارفی با انتقاد از عدم اشتراک گذاری اطلاعات توسط دستگاه ها، گفت: در برخی از دستگاه ها این تصور وجود دارد که با داشتن اطلاعات انحصاری دارای اقتدار و قدرت می شوند در صورتی که در تحول دیجیتال اشتراک گذاری اطلاعات اقتدار می آورد. دستگاه ها باید با ملاحظات امنیتی اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند و با انجام این کار شاهد رشد فزاینده ای در کشور می شویم.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *