دبیر ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي در گفتگو با وبنا:

از سال آینده بخشی از ریسک صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر را می پذیریم / رویداد «نوروز نوآوری»؛ آغازی بر برنامه حمایتی جامع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از کسب‌و‌کارهای الکترونیک

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

اولین رویداد نوروز نوآوری، سه شنبه ۱۴ اسفند ۹۷ از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در سالن همایش های شهید قندی تهران برگزار می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد و دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این خصوص به خبرنگار وبنا گفت: «رویداد نوروز نوآوری برای کمک به متنوع سازی اکوسیستم استارتاپی و نوآوری و با هدف خارج کردن استارتاپ ها از ایده های روتین و تکراری، برگزار می‌شود.»

مهدی محمدی گفت: «رویداد نوروز نوآوری برای کنارهم قرار دادن استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها، صندوق‌های تامین مالی جمعی،صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سیاستگذاران تاثیرگذار در موضوع کسب‌و‌کارهای الکترونیک برگزار می‌شود.»


او با بیان اینکه قصد داریم استارتاپ‌ها را به دو حوزه در حال رشد در جهان سوق دهیم، گفت: «حوزه اول کمک به استارتاپ‌های حوزه فناوری دیجیتال برای فعالیت در زمینه‌های اینترنت اشیا، هوش‌مصنوعی، داده‌های کلان و بلاک‌چین است. حوزه دوم حوزه‌های مساله و نیاز محور است. استارتاپ‌ها می توانند حول موضوعات ملی شکل گرفته و کسب‌و‌کار خود را راه اندازی کنند. در این زمینه می توان به موضوعاتی نظیر سلامت، کشاورزی، گردشگری، شهر هوشمند و حوزه‌های نوآوری اجتماعی اشاره کرد.»

محمدی در‌ مورد برنامه‌های حمایتی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه های یاد شده، گفت: «در بخش پرورش نیروی انسانی، بوت کمپ‌هایی برای جوانان فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌ها راه‌اندازی خواهد شد تا جوانان بتوانند در زمینه های گوناگون دوره‌های آموزشی دیده و تخصص پیدا کنند. سپس این جوانان می‌توانند وارد فضای کسب‌و‌کار الکترونیکی شوند و کسب‌و‌کار خود را راه اندازی کنند. بخش دیگری از حمایت های ما مربوط به شتابدهنده‌های تخصصی و توسعه فضاهای کسب‌و‌کار خواهدبود.»

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد و دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: بخش سوم حمایت ها از صندوق‌های تامین مالی جمعی و صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر صورت خواهد گرفت. قصد داریم بخشی از ریسک‌های صندوق های سرمایه‌گذاری خطرپذیر را بپذیریم تا به حوزه‌های دارای ریسک ورود کنند و سرمایه‌گذاری انجام شود. در حال حاضر در حال راه اندازی مکانیسمی برایا این موضوع هستیم. از اردیبهشت ۹۸ این برنامه‌ها در سه حوزه یادشده آغاز خواهد شد و هر ماه شاهد برگزاری رویدادهای تخصصی خواهیم بود.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *