در معاونت علمی صورت می گیرد؛

شبکه‌سازی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

شبکه سازی میان شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها با تسهیل گری کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار و در جهت افزایش بازدهی ، رفع مسائل و چالش های فناورانه صنعت شکل می گیرد.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری در نخستین نشست هم اندیشی کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار با اشاره به نقش کانون ها در توسعه و نفوذ فناوری در صنعت گفت: کانون ها باید ضمن شناسایی و جلب عضویت استارت اپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه فعالیت تخصصی خود، برای برقراری ارتباط میان آن ها و صنایع بزرگ در جهت افزایش بهره وری و رفع مسائل و چالش های فناورانه، شبکه های همکاری ایجاد کنند.

صالحی با اشاره به تعداد کانون ها و محوریت مدیریت دولتی در برخی از آنها در دوره اول اظهار کرد: رویکرد معاونت در تاسیس کانون ها در دوره دوم بر اساس نیاز صنعت است و اداره کانون نیز به بخش خصوصی سپرده شده است. تمرکز فعالیت های کانون تنها منحصر به یکی بخش های صنعت و بازار یا علمی نیست و فعالیت این نهاد بر اساس مدل مارپیچ چهارگانه و در راستای ایجاد تعامل و شکل دهی شبکه های همکاری میان این چهار رکن دولت، صنعت، دانشگاه و جامعه خواهد بود.


وی به ضرورت تدوین یا بازنگری استانداردها در حوزه فعالیت هر کانون اشاره کرد و گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته میان معاونت علمی و فناوری و سازمان ملی استاندارد، امکان صدور گواهی انطباق استاندارد در موضوعات مورد توجه کانون ها فراهم شده است و کانون ها می توانند از این ظرفیت در حوزه فعالیت خود استفاده کنند.

صالحی با تشریح برنامه های حمایتی معاونت از صادرات محصولات دانش بنیان و حضور در نمایشگاه های بین المللی خاطر نشان کرد: کانون ها می توانند از این ظرفیت در جهت حمایت و معرفی شرکت های دانش بنیان عضو کانون بهره گیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: کانون ها از ظرفیت شرکت های استارت اپی، دانشگاه های نظری ومهارتی و نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران در حوزه های تخصصی بهره گیری کنند. همچنین عضو گیری و شبکه سازی در جهت گسترش و نفوذ بیشتر فناوری در صنعت و ایجاد ارزش افزوده، به صورت جدی پیگیری شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *