با توافق شرکت زیرساخت و وزارت راه؛

قطعی شبکه فیبرنوری به‌حد نرمال رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با توافق با وزارت راه، وضعیت قطعی شبکه فیبرنوری ناشی از عملیات راه سازی در جاده‌ها، به حد نرمال رسیده و دیگر اشکال جدی بر شبکه ارتباطی کشور وارد نمی شود.

صادق عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه خسارت قطعی و خرابی شبکه فیبرنوری ناشی از عملیات راهسازی در جاده ها دیگر مانند گذشته نیست، اظهار داشت: طی سالهای اخیر با تفاهمنامه و هماهنگی که با وزارت راه انجام شده است، شرایط به حد نرمال رسیده و عملیات راهسازی، اشکال جدی در شبکه ارتباطی کشور وارد نمی کند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور کشیده شده است، ادامه داد: ممکن است به طور متوسط بخش های کوچکی از این شبکه در طول روز ۲ بار قطع شود اما این تعداد قطعی روزانه فیبر، کاملا عادی بوده و چیز عجیب و غریبی نیست و در ارتباطات کشور خللی وارد نمی کند.


مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شبکه فیبرنوری کشور از مسیر جاده ها عبور می کند و درطول این ۷۰ هزار کیلومتر، برای تعریض و اصلاح جاده ها، عملیات راهسازی انجام می شود که در شرایط فعلی این موضوع غیرعادی نبوده و مشکلی ایجاد نمی کند.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته عملیات راهسازی به شبکه فیبرنوری خسارت وارد می کرد، افزود: هم اکنون با تفاهمنامه و هماهنگی که با وزارت راه، انجام شده است، در چندسال اخیر این مشکل برطرف شده و اقدامات به صورت هماهنگ انجام می شود.

عباسی شاهکوه تاکید کرد: به این معنی که اگر قرار باشد عملیات راهسازی جاده ای صورت گیرد و ناچار باشند فیبری را قطع کنند، ماموران عملیات با ما هماهنگ بوده و ما با مسیرهای جدید، ارتباطمان را برقرار می کنیم و مشکل ارتباط خیلی به ندرت پیش می آید. حتی اگر اختلال ارتباطی هم پیش بیاید، ظرف مدت زمان کوتاه (حداکثر ۴ ساعته)، این قطعی شبکه، اصلاح و برطرف می شود.

وی افزود: در شرایط فعلی معمولا عملیات راهسازی در جاده ها، اشکالی در ارتباط با شبکه فیبر ایجاد نمی کند و شرایط خوب است و برآورد خسارت دیگر مثل قبل نیست.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه هم اکنون قانون صیانت از حریم فیبرنوری در کشور اجرا و رعایت می شود، خاطرنشان کرد: این قانون نیز در این زمینه به ما کمک کرده است. به این معنی که اگر کسی بخواهد خسارتی به شبکه فیبرنوری کشور وارد کند، طبق این قانون، باید جبران خسارت کند و این بازدارندگی خوبی ایجاد کرده است.

وی افزود: به همین دلیل شاهد قطعی عمدی در شبکه فیبرنوری کشور نیستیم و برای قطعی غیرعمدی هم تا جاییکه بشود هماهنگی موردنظر با اداره راه انجام می شود. ممکن است گاهی افرادی که در حریم راهها کار می کنند، باعث قطعی غیرعمد فیبرنوری شوند اما درمجموع ، میزان آن غیرطبیعی نبوده و درحد نرمال است. این موضوع اشکال جدی در ارتباطات کشور وارد نمی کند.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *