برگزیدگان جشنواره تارنماهای ایرانشناسی معرفی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷

مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایرانشناسی هفته آینده در محل بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

به گزارش وبنا به نقل از بنیاد ایرانشناسی، این جشنواره پیرو انجام طرح پژوهشی شناسایی تارنماهای مرتبط با مطالعات ایران‌شناسی طراحی و در آن سعی بر شناسایی مطلوبترین وبگاهها در زمینه مطالعات ایرانشناسی، از نظر شاخصهای سنجش وب شده است.

همچنین این جشنواره تلاشی در راستای رقابت صاحبان تارنماها و گردآوری تجربه‌های آنان و ارتقاء سطح کیفیشان در مجامع داخلی و نیز ایجاد تحرک در فعالیتهای ایرانشناسانه در فضای مجازی و افزایش جذابیت و ارتقای کیفیت علمی اینگونه فعالیتها است.


قصد این جشنواره این است که فضایی فراهم شود تا مالکان حقیقی و حقوقی و نیز حامیان صفحات وب که دامنه فعالیتشان در حوزه شناخت ایران و مسائل مربوط به آن است، در یک گردهمایی کشوری گردهم آیند و نظرات، اطلاعات و احتیاجات اطلاعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بر این اساس، ثبت نام در این جشنواره از تاریخ بیستم آبان ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و با پایان گرفتن ثبت‌نام در روز ۳۰ دی ماه ۹۷، تعداد ۶۵ تارنما برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند که از این تعداد، ۴۴ تارنما در بخش حقیقی و ۲۱ تارنما در بخش حقوقی قرار داشتند تا در ۵ محور اصلی و یک بخش ویژه جشنواره به شرح ذیل به رقابت بپردازند.

۱. تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایران

۲. زبان، ادب فارسی، مشاهیر و ایرانشناسان

۳. هنر، معماری و باستان‌شناسی ایران

۴. جغرافیا، حیات وحش، طبیعت، گردشگری ایران

۵. سازمانها و مؤسسات مطالعاتی ایرانشناسی و پایگاههای خبری

بخش ویژه: خلیج فارس

با پایان گرفتن مهلت ثبت‌نام، داوری تارنماهای شرکت‌کننده در دو بخش فنی و محتوایی انجام پذیرفت، تا برگزیدگان براساس ملاک‌های تعیین شده در هر بخش مشخص شوند. به همین منظور، مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایرانشناسی از ساعت ۹ تا ۱۱ روز دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۳۹۷ در سالن محتشم بنیاد ایران شناسی انجام می شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *