رئیس هیات مدیره  انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفتگو با وبنا؛

تخفیفان با به صفر رساندن کارمزد فروش بلیط، رقابت مضره ایجاد کرده است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران طی نامه ای در تاریخ ۲۵ بهمن ۹۷ به اعضای خود فعالیت سایت تخفیفان در حوزه فروش بلیط هواپیما را غیرقانونی اعلام کرد.

در این نامه خطاب به مدیران دفاتر خدمات مسافرتی درخواست شده است فعالیت چنین سایت هایی را جهت پیگیری قضایی به آن انجمن اطلاع دهند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفتگو با خبرنگار وبنا گفت: «تخفیفان رقابت مضره ایجاد کرده است. تعداد زیادی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی شکایت کرده اند که به دلیل فعالیت تخفیفان فروششان پایین آمده است. دفاتر خدمات مسافرت هوایی به فروش محصولات دیگران می پردازند بنابراین سود ندارند. این دفاتر در ازای خدمات به مشتری و فروش بلیط ۳ تا ۹ درصد کارمزد دریافت می کنند که سود نیست. کارمزد در هر کسب و کار تعریف خاص خود را دارد و به ازای خدماتی که ارایه می شود دریافت می گردد.»


حرمت الله رفیعی با بیان اینکه تخفیفان کارمزد فروش بلیط را به صفر رسانده است، گفت: « تخفیفان مخل فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی شده و دفاتر ما متضرر شده اند. در گذشته برای پرداخت قبوض مردم مجبور بودند تا بانک بروند و در گیشه های بانک اقدام به پرداخت قبوض خود کنند. در حال حاضر مردم می توانند با اپلیکیشن ها از درون منزل قبض را پرداخت کنند ولی باید همان میزان که بانک گفته است پرداخت شود نه کمتر و نه بیشتر. بنابراین کارمزدی که برای خدمات مسافرت هوایی اعلان شده باید بدون تغییر پرداخت شود.»

مطالب مرتبط:

مدیرعامل تخفیفان در واکنش به نامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی؛

تخفیفان یک پلتفرم است و راسا اقدام به فروش بلیط نمی کند

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *