با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران صورت می گیرد:

راه اندازی پنج شتاب‌دهنده تخصصی فناوری‌های نوظهور دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷

بر اساس یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه؛ پنج آزمایشگاه و شتاب‌دهنده تخصصی فناوری‌های نوظهور دیجیتال در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، کلان‌داده و محاسبات ابری، اینترنت اشیا، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و زنجیره بلوکی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، این پنج شتاب‌دهنده بر اساس امضای یک تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانشگاه شهید بهشتی و سازمان فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی و تجهیز می‌شوند.

این تفاهم‌نامه در راستای اجرای سیاست‌های کلی کشور و همچنین تحقق مفاد ماده ۵۱ قانون احکام دائمی برنامه‌‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به امضا رسیده و با توجه به اهمیت توسعه کسب‌‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال، توسعه اکوسیستم‌های کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان را دنبال می‌کند.


بر اساس این گزارش، هدف از راه‌اندازی این مراکز آزمایشگاهی و شتاب‌دهنده‌ها، گسترش و حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، گسترش و حمایت از متنوع‌سازی اکوسیستم، توسعه و تقویت توانمندی‌های اکوسیستم کسب‌وکارهای فناوری‌محور نوپای دیجیتال و توسعه و تقویت توان صادراتی کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال است.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این نشست به نقش اساسی هاب در توسعه اقتصاد دیجیتال از طریق انباشت دانش و سرمایه مهم اشاره داشت و بر نقش دانشگاه و مراکز علمی و دانشگاهی در اجماع و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و جهان تاکید کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آئین امضای این تفاهم‌نامه، برنامه‌های مهم و اولویت‌های ستاد در زمینه همکاری با شرکت هاب را برشمرد و این همکاری را زمینه تحقق اهداف و سیاست‌های ستاد دانست.

رئیس هیات مدیره هاب نیز در این نشست با اشاره به سیاست‌های پیش روی این شرکت، نقش این شرکت در توسعه و ارتقای اقتصاد دیجیتال را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد تا این مجموعه به پلتفرمی برای اقتصاد دیجیتال تبدیل شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *