وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

فضای مجازی محملی مناسب برای پرداختن به سینما و هنر ایجاد کرده است/ با تغییر مدل فکری کنونی صداوسیما در مواجهه با VOD اتفاقات خوبی رخ خواهد داد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت‌ رسانه‌های تعاملی (VOD)، گفت: تغییر مدل فکری کنونی صدا و سیما در مواجهه با VOD اتفاق خوبی را برای بهره‌مندی هنر و هنرمندان ایرانی از فضای مجازی رقم خواهد زد.
محمد جواد آذری جهرمی عصر دوشنبه در حاشیه تماشای فیلم «ماجرای نیمروز۲: رد خون» در بنیاد فارابی با اشاره به همراهی فضای مجازی با سینما اظهار داشت: فضای مجازی از باب اخبار و تبلیغات، محملی مناسب برای پرداختن به سینما و هنر ایجاد کرده و از طرف دیگر ضربه‌هایی را به تولید کنندگان وارد آورده است.

وی با اشاره به گلایه تهیه‌کنندگان آثار سینمایی از توزیع غیر قانونی آثارشان در فضای مجازی، تاکید کرد: قانون کپی رایت باید تبیین شود تا از حقوق تهیه کنندگان و آثار هنری حمایت شود.

آذری جهرمی در این باره توضیح داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی بخش VOD بود و با توجه به حکم رهبر انقلاب به صدا و سیما درباره رسانه‌های تعاملی، این رسانه هنوز نتوانسته است فرمولی را در این بخش پیدا کند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: ظرفیت کامل فضای مجازی هنوز در اختیار سینما نیست و بخش محتوایی ما در شبکه ملی اطلاعات به آن پیوست شده و باید به آن بیشتر پرداخته شود.

وی افزود: با تغییر مدل فکری کنونی صدا و سیما در مواجهه با VOD اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و هنر و هنرمندان ایرانی از فضای مجازی بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

منبع: ایرنا

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *