رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در گفتگو با وبنا:

پنجره واحدی برای جلوگیری از مسدودسازی کسب و کارهای آنلاین ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

بیانیه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در خصوص توسعه کسب و کارها در فضای مجازی در حالی منتشر شد که سایه مسدودسازی همچنان کسب و کارهای مجازی را تهدید می کند.

در این بیانیه به فقدان زیرساخت های حقوقی و نظارتی لازم در حوزه کسب و کارهای آنلاین اشاره شده و از لزوم ایجاد سازوکاری برای تدوین و تصویب قوانین و مقررات در حوزه کسب و کارهای آنلاین سخن به میان آمده است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در رابطه با ایجاد سازوکار تدوین و تصویب قوانین در حوزه کسب و کارهای آنلاین به خبرنگار وبنا گفت:« با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی ریاست جمهوری و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی قصد داریم پنجره واحدی باز کنیم تا جلوی تصمیمات ناگهانی در مورد کسب وکارهای آنلاین گرفته شود و با پیگیری امکانات زیرساختی نظیر سامانه شاهکار، نگرانی های پلیس و دستگاه قضائی برطرف گردد.»


محمد باقی اثنی عشری با بیان اینکه اعتقاد داریم این روش بستن کسب و کارها درست نیست، گفت:«بستن کسب و کارهای آنلاین نباید براساس تصمیمات فردی و آنی انجام شود. ممکن است از سوی کسب و کارهای آنلاین خطایی رخ دهد ولی باید در مورد کسب و کارهای آنلاین نیز مانند کسب و کارهای دیگر مسیر قانونی طی شود و پیش از بستن کسب و کار تذکر و اخطار داده شود. در صورت تصمیم به مسدود کردن کسب و کار نیز همانند بستن یک مغازه، باید تشریفات خاص این کار انجام شود. »

او در پایان با اشاره به وجود فضای تعاملی بین تمام تشکل ها در مورد موضوع مسدودسازی کسب و کارهای آنلاین، گفت: « همه باید با هم افزایی فضا را باز کنیم تا کسب و کارهای جدید و کسب و کارهای بزرگ و قدیمی بتوانند در کنار هم فعالیت کرده و با هم تعامل کنند.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *