دبیر جشنواره کودکآنلاین خبر داد:

برگزاری جشن انتخاب فیلم‌ها و ایده‌های برتر جشنواره کودکآنلاین در نیمه اسفند/ از اپلیکیشین‌های حوزه کودک با حضور وزیر ارتباطات رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

دبیر جشنواره کودکآنلاین گفت: جشن انتخاب فیلم‌ها و ایده‌های برتر جشنواره کودکآنلاین نیمه اسفندماه برگزار می‌شود.
سید جمال هادیان طبایی زواره دبیر جشنواره کودکآنلاین، در جلسه‌ای با حضور VODها (سایت‌های اشتراک ویدئو)، تولیدکنندگان زیرساخت و اپلیکیشن‌های حوزه کودک گفت: هیئت انتخاب جشنواره کودکآنلاین به‌خوبی کار را پیش برده‌اند و در نیمه اسفندماه جشن انتخاب فیلم و ایده‌های منتخب برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره کودکآنلاین بابیان اینکه پس از معرفی فیلم‌ها و ایده‌های منتخب وارد مرحله سوم جشنواره کودکآنلاین خواهیم شد گفت: در این مرحله با برنامه‌ریزی‌ قرار است یک شتاب‌دهنده، ایده‌های برگزیده را هدایت کند و از ایده‌پردازان برگزیده حمایت شود؛ که در این راستا علاوه بر فیلم‌های کوتاه، ۲۰ ایده موردحمایت قرار می‌گیرند و به مرحله تجاری‌سازی می‌رسند.

هادیان بابیان اینکه طراحی زیست‌بوم برای کودکان در فضای مجازی و عرصه وب شامل سه حلقه فرهنگ‌سازی، تولید محتوا، زیرساخت و خدمات است گفت: در حلقه‌ فرهنگ‌سازی قدم‌هایی برداشته‌شده که جلسات «نقد و اندیشه» که توسط روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود در همین راستا است.


وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ کودکآنلاین برای تولید محتوای کودکان به‌عنوان حلقه دوم اکوسیستم کودکان در فضای مجازی گفت: برای حلقه سوم هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه‌ای با شما به‌عنوان فراهم‌کننده زیرساخت‌ها برگزار کردند که قرار شد اپلیکیشن‌های ویژه کودک و نوجوان تهیه یا اپلیکیشین‌های خود در این حوزه را ارتقا دهید یا اگر ایده‌هایی در این زمینه‌دارید معرفی کنید.

دبیر جشنواره کودکآنلاین بابیان اینکه پس‌ازآن ایده‌های بسیار خوبی هم از طرف VODها و تولیدکنندگان اپلیکیشن ها ارائه شد که برخی از آن‌ها آماده رونمایی است، گفت: بنده به نمایندگی از آقای وزیر اعلام می‌کنم که ایشان آمادگی دارند در مراسمی طی هفته‌های آتی از اپلیکشین‌های تهیه‌شده و آماده در حوزه کودک، رونمایی کنند.

وی افزود: برنامه‌ریزی لازم در حال انجام است و ایشان هم با توجه به دغدغه‌هایی که دارند مصر هستند خودشان در این مراسم حضور پیدا کنند. لذا در این جلسه میزان آمادگی و ظرفیت‌های خود را اعلام کنید تا در برنامه‌ای مبسوط این اپلیکیشین‌ها، هم افتتاح و هم از طرف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شوند.

هادیان ادامه داد: در طول مدتی که جشنواره کودکآنلاین برگزار می‌شود خیلی از مردم و خیلی از تولیدکنندگان ما را تشویق کردند؛ البته عده‌ای هم ما را تقبیح و بر حذر داشتند که وارد این حوزه نشویم.

دبیر جشنواره کودکآنلاین تصریح کرد: به‌هرحال حتماً در رسانه‌ها شنیده‌اید ‌که برخی سازمان‌ها هم به‌صورت رسمی نسبت به برگزاری این جشنواره انتقاد کردند و سعی داشتند به‌نوعی چرخ حرکت این جشنواره را متوقف کنند. کار به‌گونه‌ای پیش رفت که با آن‌ها هم وارد گفت‌وگو شده و اعلام کردیم که ما این آمادگی را داریم که برگزاری جشنواره را واگذار ‌کنیم اما آن‌ها از پذیرش این پیشنهاد هم سرباز زدند.

هادیان در ادامه با نام بردن از اپلیکشین‌های آماده برای افتتاح گفت: خوشحالم که امروز مجموعه «آخرین خبر»، اعلام آمادگی کرده است که اپلیکشین «تاچستان» را به مراسم رونمایی برساند. پیام‌رسان «گپ» هم اپلیکیشین «مداد» را آماده کرده است. مجموعه «نبات»، مگا اپ «دنیای شیرین» خود را آماده معرفی کرده است. «آیو» نیز اپلیکشین «آیو تون» را تهیه‌کرده است و… و می‌دانم که تعدادی دیگری از دوستان هم اپلیکشین های خود را آماده کرده‌اند که می‌توانند به مراسم رونمایی برسانند.

در ادامه این جلسه تولیدکنندگان اپلیکیشین های حوزه کودک به بیان دغدغه‌ها، ایرادات، اشکالات، انتظارات و موانع پیش روی خود پرداختند.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *