مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات مطرح کرد:

جزییات احداث نزدیک به پنج هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه عملیات احداث نزدیک به ۵هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور از استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، گفت: در این طرح که قرار است با همکاری شرکت مخابرات ایران تا پایان شهریور ۹۸ در نقاط مختلف کشور به اتمام برسد، ظرفیت بیشتری به استان های محروم اختصاص پیدا کرده است.
مهرداد ترابیان مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره جزییات شروع عملیات احداث نزدیک به ۵هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور که پیش از این وزیر ارتباطات از آن خبر داده بود، گفت: فیبرنوری زیرساخت توسعه ارتباطات به حساب می آید. از اینرو برای ایجاد ارتباطی با کیفیت و با سرعت بالا تعدادی از روستاهای کشور، طرحی برای کشیدن نزدیک به ۵هزار کیلومتر فیبرنوری برای ایجاد با ظرفیت و کیفیت بیشتر ارتباطات تدوین و به مرحله اجرا درآمد.
وی با بیان اینکه تا پایان شهریور سال آینده قرار است احداث آن به پایان برسد، افزود: این پروژه که با همکاری شرکت مخابرات ایران از ماه گذشته به عنوان پایلوت در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شده است، ظرفیت بیشتری به استان های محروم تری چون فارس، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و خراسان شمالی اختصاص پیدا کرده است.
به گفته ترابیان مطابق برنامه ریزی انجام شده در استان های محروم، عملیات کشیدن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر و مابقی استان ها ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری اجرایی می شود.
بنابه این گزارش، صبح دیروز (شنبه) محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در اینستاگرام از شروع علمیات احداث ۴۹۶۰ کیلومتر فیبرنوری در نقاط مختلف کشور برای افزایش کیفیت خدمات نسل سوم و چهارم در حاشیه شهرها و جاده ها خبر داد.
منبع:  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *