حمیدرضا احمدی در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل

فلت بودن یک‌ شرکت زمان و انرژی زیادی می طلبد ولی مزایای زیادی دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

حمیدرضا احمدی، مدیرعامل ایوند در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل: منظور از شرکت فلت این است کخ فاصله افراد کمتر است. یعنی برای مثال فردی که تازه استخدام شده به مدیر شرکت دسترسی دارد. معیار فاصله قدرت در آلمان ۳۵ از ۱۲۰ است.

در‌ جوامعی که معیار فاصله قدرت پایین است مشاهده می کنیم که رئیس جمهور با دوچرخه رفت و آمد می کند. به نفع استارتاپ هاست که شرکت فلت داشته باشند.

معیار فاصله قدرت در شرکت ها باعث‌می شود همه بتوانند ایده بدهند و در امور مشارکت کنند. شرکت های فلت به لحاظ معماری با سایر شرکت ها تمایز دارند.


برای مثال شرکتی که نصف فضای فیزیکی به دفتر مدیرعامل اختصاص دارد مناسب شرکت فلت نیست. سهام های تشویقی با اینکه ارزش ریالی بالایی ندارند ولی حرکت نمادین خوبی است و‌نشان می دهد افراد شرکت سهیم هستند

ادبیات هم از عواملی است که در شرکت های فلت باید به آن توجه شود. می‌شود به تیم فرمان داد، پیشنهاد داد، سوال مطرح کرد و می شود به شکل راهنما مطالب بیان شود.

بیان مطالب در قالب سوال یا راهنمایی که باعث‌ مشارکت تیم در مسائل شود برای شرکت فلت مناسب است. فلت بودن در استارتاپ ها جواب می دهد ولی برای مثال در خانواده و یا ارتش جواب نمی دهد.

فلت بودن یک‌ شرکت زمان و انرژی زیادی می طلبد ولی مزایای زیادی دارد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *