بیانیه اتحادیه کسب و کارهای مجازی در مورد وبسایت های نیازمندی:

تقویت نظارت بر ثبت آگهی ها نیازمند ابزارهای نظارتی از سوی سازمان های دولتی است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
توقف در رتبه‌بندی کسب‌وکار‌های مجازی

در پی انتشار مصاحبه فرمانده محترم پلیس فتا تهران مبنی بر درخواست آن پلیس برای مسدودسازی سایت دیوار لازم است مطالبی به استحضار کاربران محترم فضای مجازی و مسئولان رسانده شود.
۱-    بلاشک وجود حتی یک شکایت بواسطه استفاده از بستر وب سایت های نیازمندی آنلاین برای مدیران و دستندرکاران کسب و کار آنلاین زیاد بوده و تمام تلاش خود را جهت امن تر شدن این فضا می نماید.
۲-    وبسایت های نیازمندی می بایست مجوز لازم رو از نهاد ذی صلاح دریافت کنن که بر اساس قانون مرجع ذی صلاح صدور مجوز صرفا اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی است.
۳-    اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی بر اساس اختیارات خود و با همکاری وب سایت های نیازمندی آنلاین اقدام به تدوین آئین نامه برای ارائه مجوز و نظارت برای وب سایت های فوق نموده است که جهت تصویب به اتاق اصناف ایران ارائه و بزودی ابلاغ خواهد شد.
۴-    همینک بیش از نیم میلیون آگهی به صورت روزانه در وب سایت های نیازمندی ثبت می شود که این آمار نشان از زیر ساخت های مناسب این وب سایت ها می باشد.
۵-    بلاشک تقویت نظارت بر ثبت آگهی ها از دغدغه های اصلی مدیران این وب سایت ها و نهادهای ناظر می باشد که جهت تحقق آن نیاز به ابزارهای نظارتی از سوی سازمان های دولتی می باشد
۶-    بزرگترین مشکل فعلی وجود شماره تلفن های با هویت نامعلوم و جعلی می باشد که برای ممیزی نیاز به وجود دیتای لازم یا دریافت وب سرویس از سازمان های مرتبط می باشد که تا این لحظه این مهم اتفاق نیفتاده است.
۷-    فرهنگسازی نحوه استفاده از فضای مجازی جز دغدغه های مهم فعالین این اکو سیستم بوده ولیکن جهت انتشار پیام های آموزشی و… نیاز به همراهی سازمان های مربوطه می باشد و تاخیر در آن مخاطرات بسیاری برای عموم جامعه به همراه خواهد داشت.
۸-    به طور قطع هم اکنون و در شرایط ناگوار اقتصادی وب سایت های نیازمندی بستر بسیار مناسبی برای کسب و کارهای آفلاین برای معرفی خود بصورت رایگان است که اتفاق بسیار مبارکی است که باید قدردان آن بود.
۹-    بلاشک مسدودسازی کسب و کارهای ایرانی موجب هدایت کاربران به فضاهای نا امن غیر ایرانی خواهد شد که با سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی مغایرت دارد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *