برگزاری اولین مراحل عرضه عمومی توکن (ICO) استارتاپ‌های بلاکچینی

پیش‌فروش توکن‌های استارتاپ کارچین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

پیش‌فروش توکن‌های استارت‌آپ بلاکچینی کارچین آغاز شد.
پیش‌فروش توکن‌های استارتاپ کارچین به‌عنوان سامانه درخواست خودرو آنلاین مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین آغاز شد.

امیرعباس امامی، بنیان‌گذار استارتاپ کارچین، با اشاره به اینکه پیش‌فروش خصوصی توکن‌ها به سرمایه‌گذاران پیشرو، یکی از مراحل اولیه برگزاری عرضه عمومی توکن (ICO) استارتاپ‌های بلاکچینی است، اعلام کرد: «در این مرحله از عرضه توکن حداکثر سه درصد از توکن‌های کارچین، معادل ۳۰ میلیون توکن طی یک دوره زمانی ۹۰ روزه صرفا به نهادها و اشخاص حقوقی علاقه‌مند به مشارکت و حضور در این پروژه واگذار خواهد شد.»

بنیان‌گذار کارچین درباره ماهیت این توکن‌ها گفت: «توکن کارچین (CarNC) در مراحل اولیه، یک توکن کاربردی یا یوتیلیتی‌توکن است. به این معنی که این توکن به‌عنوان ابزار پرداخت – درون شبکه‌ای – در کنار سایر روش‌های پرداخت، مورداستفاده قرار خواهد گرفت. در مراحل بعد، این توکن برای اعمال حاکمیت بر پلتفرم نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت.»


امامی با بیان اینکه قیمت هر توکن ده سنت تعیین شده، اضافه کرد: «سرمایه‌گذاران در قالب چهار طرح مشارکت متناسب با حجم سرمایه‌گذاری مستحق دریافت پاداش توکن‌های مازاد بر خرید، از ۱۰۰درصد تا ۳۰۰درصد میزان خرید خود خواهند شد. در این مرحله حداقل میزان مشارکت ۲۰ هزار دلار تعیین شده است.»

امامی تاکید کرد به‌منظور قدردانی از مشارکت سرمایه‌گذاران پیشرو، علاوه بر توکن‌های خریداری‌شده و پاداش‌ها، به میزان یک درصد کل توکن‌های کارچین (۱۰ میلیون توکن) به نسبت حجم سرمایه‌گذاری بین سرمایه‌گذارانی که در این ۹۰ روز مشارکتشان را قطعی کنند، تخصیص خواهد یافت.

بنیان‌گذار کارچین اشاره داشت که علی‌رغم پیچیدگی‌های فنی این تکنولوژی، خوشبختانه پیشرفت‌های تیم فنی مناسب بوده و طبق برنامه در فاز بعدی، جذب سرمایه خارجی هدف‌گذاری شده است.

امامی اضافه کرد: «با تکمیل دو مرحله سرمایه‌گذاری خصوصی و ادامه پیشرفت در حوزه فنی، برگزاری ICO بین‌المللی در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

امامی در پایان ابراز امیدواری کرد که استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها، امکان جذب منابع مالی بین‌المللی برای استارتاپ‌های کشور را علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی فراهم آورد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *