از کاله تا بومرنگ در گفتگو با میلاد صفایی؛

فروش بومرنگ در سال اول فعالیت با۵۰۰ درصد رشد همراه بود/ دورهمی های DMM در شهرستان ها برگزار می شود / عادات خوب ضامن موفقیت هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

بومرنگ یک آژانس مشاور و مجری دیجیتال مارکتینگ است که در آذر ماه سال ۹۶ شروع به کار کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت این استارتاپ که بیش از ۱ سال از فعالیتش می گذرد، سراغ میلاد صفایی، بنیان گذار بومرنگ رفتیم.
میلاد خودتو معرفی کن و از ورودت به بازار کار بگو.
میلاد صفایی، متولد یکم اسفند ۷۱ و دانشجوی انصرافی مهندسی صنایع هستم.
از ۱۶ سالگی کار می کردم. اولین تجربه‌ی کاری جدیم در پاتن جامعه بود و فروشنده بخش شلوار لی بودم. بعد از اون در یکی از شعب هاکوپیان مشغول به کار شدم. ۱۹ سالم بود که با “آکادمی فروش کاله” آشنا شدم که اولین دوره‌ای بود که برگزار شد. شرط ورود به این دوره داشتن لیسانس و کارت پایان خدمت بود که من به دروغ در رزومه‌ام نوشتم شرایط را دارم چون واقعا دوست داشتم به صورت حرفه‌ای فروش را یاد بگیرم و اصلا قصدم استخدام در کاله نبود.
تقریبا یکی از مهمترین ابعاد زندگی من آموزش‌های این آکادمی و البته مطالعه و بررسی کتاب زندگی‌نامه استیو جابز (که ۵ مرتبه آن را خواندم) بود. من در آکادمی کاله یاد گرفتم که موفقیت انسان‌ها صرفا به “عادت‌هاشان” بستگی دارد و عواملی مثل اطرافیان، محیط کار و کاری که انجام میدهیم بیشترین تاثیر را روی عادت‌های ما دارد. این موضوع را به وضوح در مسیر شکل گرفتن کاراکتر استیو جابز می دیدم. با گذراندن دوره این آکادمی، در بین ۳۰۰ نفر اول شدم ولی بخاطر نداشتن مدرک و پایین بودن سن نتوانستم استخدام شوم. این موضوع باعث شد مطمئن شوم که باید تا دیر نشده عادت‌های خوبی را برای خودم بسازم.
منظور از تاثیر عادت‌های خوب در موفقیت این است که اگر به خوش‌اخلاق بودن، صادق بودن، مطالعه‌ی روزانه و فکر کردن قبل از حرف زدن عادت کنیم، موفقیت تضمین می شود.
اوایل ترم دوم، در مسیر رفتن به دانشگاه از طریق یکی از دوستانم متوجه رویدادی به نام استارتاپ‌ویکند شدم. بعد از بررسی بیشتر، بسیار علاقه‌مند شدم که تیم برگزاری و ایده پردازان این ایونت را پیدا کنم. متوجه شدم که برگزار کننده این ایونت کانون کارآفرینان صنعتی  است و با حمیدرضا احمدی آشنا شدم. کاملا با کانون غریبه بودم. بنابراین ایمیلی برای کانون فرستادم و درخواست کار کردم. در متن ایمیل دقیقا به این موضوع اشاره کرده بودم که فرقی ندارد این کار جارو زدن باشد یا میدیریت و فقط دوست دارم در اکوسیستم کارآفرینی فعالیت کنم.
۹ صبح فردای آن روز با من تماس گرفتند و گفتند یک جلسه‌ مصاحبه با حمیدرضا احمدی دارید. بعد از شرکت در جلسه، اولا شیفته‌ی کاراکتر حمیدرضا احمدی و در ادامه شیفته‌ی اکوسیستمی شدم که در حال ساخت بود.
خب مجددا بخاطر سن پایینم من را جذب نکردند ولی حمیدرضا لطف کرد بهم و من را به یکی از دوستانش به نام شایان شلیله معرفی کرد. من شایان را در تابستان سال ۹۴ در یکی از رویدادهای همفکر دیدم و موفق شدم به تیم ای‌نتورک اضافه بشم.
تا قبل از ورود به ای‌نتورک حتی فرق فروش و بازاریابی را نمیدونستم چه برسد به دیجیتال مارکتینگ. بنابراین یکی دیگر از مهمترین ابعاد زندگی من در حال شکل‌گیری بود و مشغول کسب تخصص و مهارت بودم.
هدفم مشخص بود. میخواستم تا قبل از ۳۰ سالگی کارآفرینی را تجربه کنم و اگر دیدم مَردش نیستم، کنار بگذارمش و سمت کارمندی و حقوق ثابت بروم. در جلسه مصاحبه با شایان به او گفته بودم که برای پارچه فروش حرفه ای شدن باید نزد بهترین پارچه فروش شهر شاگردی کرد و من با همین هدف کارم را در ای‌نتورک استارت زدم.
بواسطه‌ی این هدف، ساعت کاری یا job description خاصی را فالو نمی کردم و تا جایی که ممکن بود سعی میکردم کار کنم و تجربه بدست آورم.
یکی از فکت‌هایی که از زندگی کارآفرینان متوجه شده بودم این بود که کارآفرینان در موفق‌ترین سطوح کاری خود، شبیه به یک تابلو نقاشی هستند که از ۱۰۰ها پازل ساخته شده است. این پازلها را در مسیر حرکت‌شان جمع کرده اند و انگار که این پازل‌ها معادل مهارت، تجربه، دانش و بصیرت هستند.
باید بگویم که در ای‌نتورک توانستم پازل‌های مهم و زیادی را برای خودم پیدا کنم. مهر ماه ۹۵ با عنوان سرپرست ارتباط با مشتری و فروش، فعالیتم را در ای نتورک به اتمام رساندم. در ادامه برای یادگیری بیشتر و کسب تجربیات متنوع به سمت مشاوره پیش رفتم و در این مسیر توانستم مشاور دیجیتال مارکتینگ گروه صنعتی گلرنگ و آسیاتک باشم.
بعد از اینکه احساس کردم موفق شده ام تا پازل‌های مهم و اساسی را جمع کنم، یک قدم به سمت آرزوی خودم (کارآفرینی) برداشتم و بومرنگ را در آذر سال ۹۶ تاسیس کردم.

بومرنگ چه طور شکل گرفت؟


 استارت بومرنگ با سرمایه شخصی خودم و با حدود ۱۵ میلیون تومان زده شد. این مبلغ صرف خرید میز، صندلی و لپتاپ شد. در جریان ارائه خدمات مشاوره در مجموعه های مختلف این افتخار را داشتم که با یکی از سخاوتمند‌ترین و دوست داشتنی‌ترین افراد زندگی ام، دکتر الله‌وردی آشنا شوم.
با توافقی که با ایشان داشتم توانستم بخشی از دفتر ایشان در نیاوران را به صورت تهاتر به عنوان محل کار در اختیار بگیرم و به این شکل تقریبا تمام زیرساخت‌های لازم برای استارت بومرنگ فراهم شد.
در مورد خدمات بومرنگ توضیح بده. بومرنگ چه کار می کنه؟
بومرنگ یک آژانس مشاور و مجری دیجیتال مارکتینگ است که از آذر ماه ۹۶ شروع به کار کرده است. ما در بومرنگ سعی می کنیم بر اساس صورت مساله مشتریان (یا همان بریف) به آنها راه‌حلی از جنس دیجیتال مارکتینگ ارائه دهیم و در صورت لزوم آمادگی اجرای این راه‌حل‌ها را هم داریم.
ما در بومرنگ تمامی خدمات موجود در دیجیتال مارکتینگ از جمله تولید محتوا، برنامه ریزی و استراتژی، برنامه ریزی رسانه و… را غیر از SEO ، Email marketing و توسعه‌ی فنی سایت و اپلیکیشن رو ارائه میدیم.
بومرنگ از زمان تاسیس تاکنون چه موفقیت هایی بدست آورده؟
در یک سال اخیر به حداقل ۱۵ برند مطرح ایران نظیر: زرماکارون، سافتلن، مریدنت، سن ایچ، کاسترول، بیمه نوین و همکاران سیستم خدمات ارائه داده ایم. اعضای تیم‌ بومرنگ در طول این یکسال از ۴ به ۱۲ نفر افزایش یافته است و رشدی حدود ۵۰۰ درصدی را در فروش تجربه کرده ایم.
بومرنگ در ابتدای مسیر توسعه قرار دارد و قطعا خبرهای هیجان انگیزی از بومرنگ خواهید شنید. قصد داریم که بیزینس مدلهای دیگری را هم شروع کنیم که به امید خدا در سال ۱۳۹۸ شاهد شروع فعالیت چند مورد از آنها خواهید بود.
سهامداران بومرنگ چه افرادی هستند؟
تنها سهامدار بومرنگ در حال حاضر خودم هستم و در مرحله‌ی جذب سرمایه هستیم.
در مورد دورهمی هایی که در بومرنگ برگزار می شود بگو. این دورهمی ها با چه هدفی برگزار میشن؟
داستان دورهمی های DMM از آنجا شروع می شود که ما در فضای دیجیتال، اکوسیستمی را شکل نداده ایم و به واسطه ماهیت کاریمان روابط نزدیک و صمیمانه ای نداریم. قصد داشتیم با برگزاری این دورهمی ها در تشکیل اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ ایران قدمی برداریم و نتورک فردی و جمعی را توسعه دهیم.
تا به حال ۷ اپیزود از DMM برگزار شده است و بیش از ۷۰۰ نفر از دیجیتال مارکترها و همچنین علاقمندان این حوزه در این رویداد شرکت کرده اند. دورهمی های DMM قطعا ادامه پیدا خواهند کرد و ما قصد داریم این دورهمی ها را در شهرستان ها نیز برگزار کنیم. از همین رو از دوستانی که به برگزاری دورهمی DMM در شهرستان ها می توانند کمک کنند برای همکاری و هم افزایی دعوت می کنیم. برای این منظور می توانند با ایمیل یا تلفن با من تماس برقرار کنند. اطلاعات تماس من: m.safaee@boomrangdm.com
۰۹۱۲۰۲۳۱۵۶۳

از نظرت چه مواردی لازمه موفقیت هستند؟
افراد برای بدست آوردن موفقیت در کار و بیزینس، نیازمند چند چیز بیشتر نیستند:
۱- نتورک
۲- اعتبار
۳- تجربه
۴- اخلاق
۵- عادتهای حرفه ای
و از همه مهمتر ۶- آرزو و رویای مشخص و شفاف

مطمئن باشید بقیه موارد (مثل پول که همه بهش فکر میکنیم) در ادامه حاصل می شود.

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. برای آقای صفایی و تیم عالی بومرنگ که شناخت خوب و تجربه خوبی ازشون دارم آرزوی موفقیت دارم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *