معاون وزیر ارتباطات:

اوج مصرف اینترنت در شبکه ملی اطلاعات ۳ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه اوج مصرف اینترنت از طریق شبکه ملی اطلاعات به هزار گیگابیت رسید، گفت: در ابتدای امسال میزان مصرف اینترنت در شبکه ملی ۳۰۰ گیگ بود.

حمید فتاحی با اشاره به روند پرسرعت رو به رشد استفاده از ترافیک داخلی از طریق شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: اوج مصرف کاربران در شبکه ملی اطلاعات به هزار گیگابیت رسید که این عدد در ابتدای امسال کمتر از ۳۰۰ گیگ بود و این موضوع نشان می دهد که طی سال گذشته مصرف استفاده از سایت های داخلی بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه یکی از اهداف توسعه شبکه ملی اطلاعات، رساندن ترافیک ارتباطی داخلی به ترافیک اینترنت بین الملل است، گفت: هم اکنون اوج مصرف اینترنت ۱۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه برآورد می‌شود که رسیدن ترافیک شبکه ملی اطلاعات این عدد دور از ذهن نیست و فاصله کمی با این هدف داریم.


وی بر لزوم پایداری و کیفیت ارائه خدمات در شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: در یک سال گذشته ظرفیت شبکه انتقال اینترنت نیز بیش از دو برابر افزایش یافته است و با توجه به رشد استفاده از اینترنت در شبکه ملی اطلاعات و افزایش ترافیک مستقل داخلی توانسته ایم طی یک سال گذشته به کاربران سرویس بهتری دهیم و به اهداف خود در این حوزه دست یابیم.

معاون وزیر ارتباطات ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل را که سال گذشته ۲۵۰ گیگابیت بر ثانیه بود در حال حاضر ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه عنوان کرد و گفت: این رقم تاپایان سال به یک ترابیت بر ثانیه می‌رسد.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *