هویت در فضای مجازی شفاف می‌شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: برای برطرف کردن نیازمندی‌های هویتی مردم در فضای مجازی، موضوع شفاف‌سازی هویت در این فضا را در شورای عالی فضای مجازی در دستور کار قرار داده‌ایم.

ابوالحسن فیروزآبادی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش «سیاستگذاری و حکمرانی عمومی» با بیان اینکه هویت فضای مجازی در توسعه اقتصادی کشور نقش مؤثری دارد، اظهار داشت: در این فضا دو موضوع اتوماسیون و شفاف شدن هویت‌ها را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: برطرف کردن نیازمندی‌های هویتی مردم در یک ساختار نظام‌مند و شبکه‌ای در دستور کار قرار دارد.


دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: مردم باید از مزایای شبکه‌های فضای مجازی که در کشور دایر شده، بهره‌مند شوند و بتوانند در یک نظام شبکه‌ای بدون کاغذبازی، نیاز خود را برطرف کنند.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه در این فضا مشکلات هویتی در دو بخش اکتسابی و ذاتی باید برطرف شود، افزود: مشکلات هویتی فضای مجازی در حوزه اکتسابی به تهیه گواهینامه‌های روزمره و مدارک هویتی مانند مدارک تحصیلی، مدارک پایان خدمت و گواهینامه برمی‌گردد که برای رفع نیازمندی‌های مردم، باید هویت آنها در فضای مجازی شفاف شود.

وی در مورد موضوع ارز دیجیتال و پول فراملی نیز گفت: در صورتی که ارز دیجیتال دارای پشتوانه باشد، مشکلی برای کشور به وجود نمی‌آورد البته این موضوعی بسیار پیچیده و تخصصی است که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره آخرین وضعیت استقلال نسخه‌های فارسی تلگرام (هاتگرام و طلاگرام) از شبکه تلگرام و اخباری مبنی بر مخالفت با ادامه فعالیت این دو پیام‌رسان پاسخی نداد.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *