رییس دانشکده پست و مخابرات اعلام کرد:

برای آموزش ICT به سربازان، ۱۵۰ مربی ماهر آماده شدند / آغاز آموزش مستقیم هزار سرباز تا پایان سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

رییس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به تفاهم نامه وزارت ارتباطات و ستاد کل نیروهای مسلح از آماده شدن ۱۵۰ مربی ماهر برای آموزش سربازان نیروهای مسلح خبر داد.
وحید یزدانیان رییس دانشکده پست و مخابرات درباره مراحل اجرای تفاهم نامه آموزش سربازان بین ستاد مشترک نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات، گفت: سالانه درحدود ۵۰۰ هزار نفر دوره سربازی را طی می کنند که این تفاهم نامه می تواند برای ارتقای مهارت سربازان در این دوران اهمیت بسیاری داشته باشد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه آموزش سربازان در اسفند ماه سال گذشته، افزود: در نخستین قدم برای اجرای این تفاهم نامه ۱۴ سرفصل مهارتی حوزه ICT با ویژگی سرعت جذب در بازار توسط صاحبنظران و کارشناسان این حوزه تهیه و تدوین شد.

یزدانیان درباره آموزش مربیان نیروهای مسلح نیز گفت: برای تقویت زیرساخت های آموزشی و استمرار آموزش در نیروهای مسلح معیارهایی برای انتخاب مربیان و آموزش آنها توسط دانشکده پست و مخابرات تعیین شد و بر اساس آن در مهرماه سال جاری حدود ۸۰۰ پایور برای دوره آموزش مربی اعلام آمادگی کردند.


وی افزود: با برگزاری آزمون در ۶ ماده تخصصی و تعیین سطح از بین این تعداد، ۳۰۰ نفر و بعد از انجام مصاحبه حدود ۱۵۰ نفر برای گذراندن دوره های ویژه مربی گری در حوزه ICT انتخاب شدند.

رییس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به برگزاری کلاس های آموزش مربی گری در چند هفته گذشته، گفت: علاوه بر این دوره ها، کلاس های تخصصی در حوزه اینترنت اشیا، امنیت، برنامه نویسی، تجارت الکترونیک و شبکه های رایانه ای و موبایل نیز برای متقاضیان مربی گری برگزار شد و هم اکنون ۱۵۰ نفر مربی ماهر با دانش روش های تدریس در کل کشور برای انجام فرآیند آموزش در نیروهای مسلح وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشکده پست و مخابرات ۲ اقدام دیگر در زمینه اجرای تفاهم نامه وزارت ارتباطات و ستاد کل نیروهای مسلح در دست انجام دارد، افزود: با توجه به پیش بینی گسترده شدن آموزش ICT در نیروهای مسلح و جذابیت و بازار کار مناسبی که در این حوزه وجود دارد، شروع فرآیند مرحله دوم آموزش مربیان نیروهای مسلح آغاز می شود.

یزدانیان با اشاره به اینکه در ۱۱ بهمن ماه سال جاری آزمون تعیین سطح برای انتخاب مربیان برگزار می شود، گفت: در حدود ۸۰۰ نفر متقاضی جدید مربی گری هستند که با طی فرآیندی مانند مرحله نخست، در اواخر اسفندماه سال جاری مربیان آموزش دیده دومین دوره آموزش مربی در حوزه ICT به نیروهای مسلح معرفی می شوند.

رییس دانشکده پست و مخابرات یکی دیگر از برنامه های در حال اقدام این دانشکده را آموزش مستقیم سربازان عنوان کرد و گفت: یک دوره پایلوت آموزش مستقیم برای هزار نفر از سربازان در سطح کشور در نظر گرفته شده است که تا پایان سال جاری فرآیند آن آغاز می شود.

وی افزود: با تفاهمی که با نیروهای مسلح انجام شده این دوره آموزشی فقط در تهران نیست و در ۴ یا ۵ منطقه جغرافیایی کشور برگزار شده و نتایج آن بررسی می شود.

یزدانیان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شرکت ها و فعالان بخش ICT کمبود نیروهای انسانی متخصص در این حوزه است، تاکید کرد: برگزاری این دوره های آموزشی همین طور که برای سربازان و نیروهای مسلح مفید است، بخش ICT نیز از مزایای این طرح استفاده می کند.

منبع: ۱۳مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *