آموزش بازی‌سازی در استان‌های محروم از عوامل توسعه اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

مهدی فنایی از بازی‌سازان مستقلی است که در سال‌های گذشته با تولید عناوینی همچون بازی ۴۱۱۴۸ خوش درخشید و توانست علاوه بر راضی کردن مخاطبان داخلی، مخاطبین جهانی را هم جذب این بازی کند.
به گزارش وبنا، این بازی‌ساز در گفت‌وگو با روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از آموزش بازی‌سازی و چگونگی گسترش آن در ایران سخن گفت.
به باور فنایی بهترین مسیر جهت توسعه آموزش بازی‌سازی در ایران ارائه محتوای آموزشی رایگان است. فنایی معتقد است: شاید بهترین و راحت‌ترین راه، ارائه محتوای آموزشی رایگان، قدم به قدم و به زبان فارسی از طریق اینترنت باشد. سایت‌های آموزشی زیادی پیرامون بازی‌سازی وجود دارد اما همچنان کاربران نوجوان و جوان که تازه قصد یادگیری بازی‌سازی را دارند، برای پیدا کردن یک دوره آموزشی فارسیِ جامع و رایگان مشکل دارند.
بسیاری باور دارند که یکی از عوامل مهم گسترش فعالیت‌های آموزشی از بین بردن تمرکز آموزشی و گسترش این فعالیت‌ها در استان‌ها است. مهدی فنایی در این زمینه گفت: با توجه به تسهیل درآمدزایی از طریق بازی‌سازی ظرف سال‌های گذشته، قشر جوان علاقه و امید بیشتری نسبت به توسعه و ساخت بازی پیدا کرده‌اند.
به گفته این بازی‌ساز علاقه‌مندان زیادی نیز در استان‌های محرومی همچون سیستان و بلوچستان وجود دارند که فراهم‌شدن زمینه یادگیری بازی‌سازی، می تواند به توسعه اقتصاد این مناطق کمک نماید.
مهدی فنایی در زمینه استفاده از دانش‌ روز بازی‌سازی نیز استفاده از نیروهای آموزش دیده در خارج از کشور را موثر قلمداد می‌کند. به اعتقاد او استفاده از این نیروها می تواند به انتقال سریعتر دانش به روز کمک کند.
اما فنایی می‌گوید این حوزه نیاز به سازمان‌یافتگی بیشتری دارد. از نظر این بازی‌ساز بهتر است به جای انتخاب و فرستادن گزینشی برخی افراد به ورکشاپ‌ها و دوره‌های کوتاه مدت، با پشتیبانی و بورسیه دانشجویان مستعد به دانشگاه‌های معتبر، انتقال این دانش به صورت جامع‌تر و از طریق دانشگاه و تربیت نیروهای متخصص در رشته‌های کاربردی انجام شود.
سازنده بازی ۴۱۱۴۸ نقش بخش خصوصی در توسعه آموزش بازی‎‌سازی را نیز در زمینه انتقال آموزش‌های پایه‌ای مفید دانسته و گفت: آموزشگاه‌های کامپیوتر می‌توانند در زمینه انتقال اطلاعات و آموزش دوره‌های پایه بازی‌سازی مفید باشند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *