تا اردیبهشت ماه سال آینده در ۴ استان کشور خدمات الکترونیکی سلامت به طور کامل ارائه می شود / امیدواریم بودجه دولت الکترونیکی در مجلس به تصویب برسد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال ۴ استان کشور به خدمات الکترونیکی سلامت تا اردیبهشت آینده خبر داد و گفت: با هم افزایی و اتصال بیمه سلامت و تامین اجتماعی تا اردیبهشت سال آینده حداقل در ۴ استان کشور خدمات الکترونیکی سلامت به طور کامل ارائه می شود.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در مراسم معرفی سامانه الکترونیکی سلامت استان مازندران در بابلسر که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه در ۴۰ سال گذشته پس از انقلاب پیشرفت های بسیاری در حوزه سلامت داشتیم، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم نیز با طرح تحول سلامت شاهد کاهش هزینه های مردم در این حوزه و بهبود کیفیت درمان بودیم.
وی با اشاره به اینکه وظیفه ما ارائه خدمات دقیق تر به مردم است، افزود: اقدامات خوبی در حوزه الکترونیکی کردن خدمات سلامت انجام شده است ولی ارائه کنندگان خدمات سلامت اتصال مناسبی به یکدیگر ندارند و به صورت مستقل عمل می کنند.

آذری جهرمی با اشاره به مشکلاتی که مدیران دانشگاه علوم پزشکی کشور، تامین اجتماعی و بیمه سلامت در حوزه الکترونیکی کردن خدمات سلامت دارند، تاکید کرد: یکی از مشکلات مشخص نبودن مسوول پرونده سلامت است و باید در جایی استاندارد ها و چگونگی تشکیل این پرونده مشخص شده و ابلاغ شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه وضعیت در این حوزه مطلوب نیست، گفت: نظام ارجاع باید اصلاح و پیاده شود و این موضوعی است که نیاز به تغییر رفتار مردم و پزشکان دارد و کاری بزرگ، ملی و زمانبر است.


وی با اشاره به اینکه اتصال مطمئن و باکیفیتی باید برای مراکز بهداشت ایجاد شود، افزود: در این بخش در شهرها مشکلی نداریم و ۶۰ درصد خانه های بهداشت روستاها نیز متصل شدند و اتصال بقیه خانه های بهداشت روستاها نیز در تعهد وزارت ارتباطات و در حال انجام است.

آذری جهرمی با منع مراکز خدمات دهنده سلامت از ساخت مراکز داده و دیتا سنتر، تاکید کرد: در این حوزه باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود که این بخش با یک مدل اقتصادی مناسب این حوزه را توسعه می دهد.

وزیر ارتباطات درباره بودجه حوزه دولت الکترونیکی هم تصریح کرد: در پیشنهاد بودجه ۹۸ وزارت ارتباطات هزار میلیارد تومان از درآمدهای این وزارتخانه را برای این حوزه دیده بود که در لایحه پیشنهادی به مجلس حذف شد اما با پیگیری های انجام شده این ردیف در کمیسیون صنایع اضافه شد و امیدواریم با تاکیدات ریاست مجلس و رییس جمهور در مجلس به تصویب برسد.

آذری جهرمی با اشاره به برگزاری جلسه ای با سرپرست وزارت بهداشت بعد از تاکید رییس جمهور در هفته گذشته، گفت: با تفاهماتی که با وزارت بهداشت انجام شد و همچنین با هم افزایی و اتصال بیمه سلامت و تامین اجتماعی و همکاری دستگاه های مختلف تا اردیبهشت سال آینده حداقل در ۴ استان کشور خدمات الکترونیک سلامت به طور کامل ارائه می شود.

وزیر ارتباطات مسوولیت و فرماندهی الکترونیکی نظام سلامت را با وزارت بهداشت دانست و اعلام کرد: وزارت ارتباطات در کنار این وزارتخانه برای پایش و نظارت این طرح قرار دارد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *