بنیان گذار رشدینو در گفتگو با وبنا مطرح کرد:

رادیو رشدینو بیش از ۵ میلیون دقیقه گوش داده شده است / فروش تراول استارت با کمک رشدینو ظرف ۴ ماه ۳۰ برابر شد / کاربران کانال شاپ را ۱۲ برابر افزایش دادیم

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷

امیرحسین ثقه الاسلامی بنیان گذار رشدینو است. او در سال ۱۳۶۵ به دنیا آمده و دارای مدرک کارشناسی نرم افزار است. از ۱۸ سالگی در حوزه های مختلف  به خصوص در زمینه فروش و بازاریابی مشغول به کار بوده و به گفته خودش ۵ سال از زمانی که وارد فضای دیجیتال مارکتینگ شده، می گذرد. از سال ۹۵ با واژه هک رشد آشنا شد و به مطالعه کتاب و مقاله در این حوزه پرداخت.

ثقه الاسلامی هک رشد را اینگونه تعریف می‌کند که : «هک رشد یعنی در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین پول ممکن بیشترین رشد در درآمد و مشتریان ایجاد کنیم.»

او در مورد شروع فعالیت خود در زمینه هک رشد، می‌گوید: « فعالیت من در زمینه هک رشد با برگزاری رویدادی با همکاری محسن ملایری در۶ اردیبهشت سال ۹۵ در آواتک آغاز شد. افرادی را که درکسب و کار خود هک رشد کرده بودند را  به این رویداد دعوت می‌کردیم. افرادی که در فاصله شش ماه تا یک سال بیش از ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشتند یا نرم افزارهایی با بیش از ۱۰۰ هزار کاربر داشتند در این رویداد دعوت می‌شدند. این رویداد در ۲۲ قسمت در آواتک، دیموند، ictstatup، مجتمع فنی تهران و پارادایس هاب برگزار شده و انشاالله در آینده هم برگزار می شود»


ثقه الاسلامی در ادامه خدمات رشدینو را تشریح کرد: «رشدینو مجموعه ای از فعالیت هاست که آژانس هک رشد در کنار آن فعالیت می‌کند. بخشی از فعالیت رشدینو مربوط به رادیو رشدینو بوده و بخش دیگر مربوط برگزاری رویداد ها وکارگاه های تخصصی می باشد.»

ثقه الاسلامی با بیان این که رادیو رشدینو در دی ماه ۹۶ راه اندازی شد، گفت: « براساس آمار شنوتو (توزیع کننده این پادکست)، شنوندگان پنج میلیون و چهار صد و هشتاد هزار دقیقه به ۲۰ قسمت اول این رادیو گوش داده‌اند و در مجموع ۱۰۳ هزار نفر به رادیو رشدینو گوش کرده‌اند. رادیو رشدینو موفقیت چشمگیری داشته است. قسمت ۲۷ این برنامه رادیویی در این هفته ضبط می شود. به قول بعضی از دوستان این بزرگترین هک رشدی بود که خودم تاکنون در زمینه رسانه ای انجام داده‌ام.»

 او ادامه داد: « هدف از ایجاد رشدینو کمک به کسب و کارهای ایرانی و ارتقا دانش عمومی در خصوص رشد کسب و کارها بود .رشدینو به این سمت رفت که بخش جدیدی غیر از برگزاری رویداد و کارگاه به آن اضافه شود. در این بخش جدید که نام آن آژانس هک رشد بود تاکنون چند اتفاق خوب رخ داده است. ورود به مجموعه TravelStart آفریقای جنوبی یکی از این اتفاقات بود که بعد از شروع تحریم ها تبدیل به trip.ir شد.  فروش این مجموعه ظرف ۴ ماه ۳۰ برابر شد که موفقیت بزرگی برای تیمی که من هم عضوی از آن بودم محسوب می‌شود. اتفاق خوب بعدی ورود آن به استارتاپ کانال شاپ بود. موفق شدیم کاربران آن استارتاپ را ۱۲ برابر زیاد کنیم تا درامدهای اولیه شرکت حاصل شود. در کنار آن استارتاپی به نام رساپا راه اندازی کردیم که فودچی یکی از سرویس های آن بود و توسط شرکت چیلیوری نت‌‌برگ خریداری شد. وارد شرکت قطارهای پنج ستاره فدک شدیم و توانستیم نرخ تبدیل فروش آنلاین این مجموعه را ظرف یک سال حدود نیم درصد بالا ببریم که در این حوزه عدد بزرگی است. »

او در مورد تیم رشدینو گفت: « یک تیم ۵ نفره پروژه های رشدینو را انجام می دهند. کار تیمی خوب باعث شد در یک سال گذشته بتوانیم در ۱۰ استان مختلف نظیر گیلان، قزوین، همدان، فارس، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، گرگان، کردستان و اصفهان ارائه داشته باشیم که بخشی از آن در دو استان اصفهان و گیلان در شتابدهنده اکسل بود. در ۲۲ قسمت از رویداد های رشدینو نزدیک ۲ هزار نفر ثبت نام و شرکت کرده اند. ۷ کارگاه تخصصی برگزار کرده ایم و در زمینه توجه به رشد برای کسب و کارهای نوپا خدا رو شکر توفیقات خوبی داشتیم.»

ثقه الاسلامی در پاسخ به خبرنگار وبنا برای معرفی سهامداران رشدینو، برند رشدینو را متعلق به خودش اعلام کرد.

بنیان گذار رشدینو در مورد دیگر فعالیت هایش گفت: « ۴ سال است که استارتاپی به نام رهین دارم که به ارائه خدمات ابری می پردازد. این استارتاپ توانسته است در ۱۳ ماه به نقطه سر به سر برسد و درامد خوبی داشته باشد. تیم این استارتاپ ۴ نفره است و استارتاپ رساپا که فروخته شد بر بستر این استارتاپ بود.»

او در پایان به جوانانی که می خواهند اقدام به راه اندازی کسب و کار کنند توصیه کرد: سعی کنید کاری را که دوست دارید به درآمد زایی برسانید. روی نیاز کاربران خود کار کنید و قبل از تولید محصول بسنجید که آیا برای آن مشتری وجود دارد یا خیر و بعد از آن دست به کار شوید.»

برای شنیدن رادیو رشدینو به صورت رایگان می‌توانید از لینک زیر و یا تمام اپلیکیشن های پادکست اقدام کنید:

https://shenoto.com/channel/roshdino

 برای شنیدن پادکست های رایگان رویداد رشدینو از لینک زیر اقدام کنید:

roshdinoevent

برای تماشای ویدیوهای رشدینو روی لینک زیر کلیک کنید:

http://aparat.com/roshdino

وبسایت رشدینو:

http://roshdinoo.ir/

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *