آسیاتک موفق به دریافت گواهینامه ISO ۲۰۰۰۰ شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷

شرکت آسیاتک نخستین اپراتور ارتباطات و مخابرات است که پس از پیاده سازی ITIL در یک پروژه دوساله موفق به اخذ گواهینامه ISO ۲۰۰۰۰ شد.

محمدعلی یوسفی‌زاده مدیرعامل آسیاتک ضمن اعلام این خبر افزود: این شرکت به جهت حفظ و ارتقاء سیستم مدیریت کیفیت خدمات، از سال ۱۳۹۶ اقدام به اجرای پروژه پیاده سازی ITIL کرد.

وی ضمن اعلام این مطلب که استاندارد ISO ۲۰۰۰۰ اولین استاندارد فراگیر جهانی است که به طور مشخص به موضوع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می‌پردازد، دریافت این استاندارد بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد شرکت آسیاتک در سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به انتخاب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور برگزیده و معرفی شده است.


مدیرعامل شرکت آسیاتک اضافه کرد: این شرکت در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات خود، مجموعه‌ای از فرایندهای مدیریتی یکپارچه را برای ارائه خدمات موثر به مشتریان و کسب و کارهای مختلف به کار گرفت و با بهره گیری بهینه از به روش‌ها در فرایندهای حوزه IT و ICT با نام کتابخانه زیر ساخت فناوری اطلاعات (ITIL) راه را برای دستیابی به استاندارد ISO ۲۰۰۰۰ فراهم کرد.

وی افزود: این استاندارد، الزامات رسمی مورد نیاز برای ارائه خدمات مدیریت شده در سطح کیفی مناسب به مشتریان سازمان را تعریف کرده و فرآیندهای مدیریت خدمات سازمان را که مبتنی بر ITIL است، مورد ممیزی قرار می‌دهد؛ در واقع این استاندارد شامل ۱۳ فرآیند اصلی است که فرآیندهای آن با فرآیندهای ITIL مشترک است و انتخاب این روش بر مبنای نیاز استراتژیک شرکت صورت گرفته است.

یوسفی‌زاده در خصوص نحوه پیاده‌سازی و دستیابی به استاندارد ISO ۲۰۰۰۰ یادآور شد: این پروژه داری ابعاد گسترده ای بود که اصلاحات ساختاری، فرایندی، فرهنگی وابزاری را در بر می‌گرفت و می‌توان آن را یک تحول گسترده در تفکر کیفی سازمان دانست، البته پیاده‌سازی این استاندارد بر زیر ساخت سیستمی موجود سازمان تحقق یافت که از سال ۹۰ و با تلاش همه جانبه، درک و تعهد مدیریت شرکت به توسعه متوازن ایجاد شده بود.

وی همچنین تاکید کرد: پروژه در سه فاز و با ساز وکار کنترل پروژه جامع و سختگیرانه پیش رفت و خوشبختانه فاز نهایی پروژه قراردادن سازمان در معرض ممیزی ارزشمند ISO۲۰۰۰۰ بود که یکی از پیچیده‌ترین استانداردها در حوزه کیفیت خدمات فناوری اطلاعات بوده و با رویکردی جامع، نهادینه سازی استاندارد مدیریت کیفیت خدمات را در همه جنبه‌های سازمان، از طراحی کسب و کار و برنامه ریزی مالی تا ساز وکارهای اجرایی عملیات سرویس، به چالش می‌کشد.

مدیرعامل شرکت آسیاتک در پایان ضمن اعلام این مطلب که حوزه مدیریت کیفیت، راهی بی‌پایان است و هرچه تنوع و بلوغ خدمات ارتباطی افزوده شود، اهمیت این حوزه نیز در کسب وکار این شرکت‌ها پر رنگ‌تر خواهد بود، گفت: ارتقاء کیفی باعث ایجاد مزیت رقابتی در توسعه فعالیت شرکت ها، مدیریت منایع در جهت اهداف کلان و یک بازی برنده-برنده برای اپراتور و مشترکین خواهد بود که همواره در صدر اهداف شرکت آسیاتک قراردارد.

برای اخذ گواهینامه ISO ۲۰۰۰۰، سیستم مدیریت خدمات شرکت ها بر اساس بهترین استاندارد بین المللی مورد ممیزی قرار گرفته و انطباق آن بررسی می‌شود که خوشبختانه در انتهای دی‌ماه ۱۳۹۷ و با ممیزی شرکت IMQ که تنها ممیز مورد تایید نهادهای بین‌المللی در این حوزه را در اختیار دارد، این ممیزی انجام و شرکت آسیاتک به عنوان اولین اپراتور کشور، مفتخر به دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت خدمات فناوری اطلاعات (ISO ۲۰۰۰۰) شد.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *