آذری جهرمی در سفر به استان گلستان:

پروژه جنگل گلستان ۹ ماهه و با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال رونمایی می شود/ پروژه پایش جنگل گلستان با حضور بخش خصوصی و استارت آپ ها / آزمایش ۵ مدل تکنولوژی در پروژه پایش جنگل گلستان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در سفر به استان گلستان تفاهم نامه ای با سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری گلستان برای پایش ماهواره ای پارک ملی گلستان با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال منعقد کرد.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به همراه رییس جمهوری در استان گلستان حضور دارد، در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه پروژه تشخیص زود هنگام هشدار حوادث در جنگل گلستان با اشاره به اینکه محیط زیست میراثی است که از گذشتگان به ما رسیده است، گفت: محیط زیست ما بر اثر رفتارهای بشر در استفاده از آب، برخورد با گونه های مختلف حیوانی و کاهش پوشش جنگلی دچار مشکل شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما محیط زیست چهار فصل دارد، افزود: حفظ محیط زیست مسوولیت بزرگی است و باید طوری رفتار و زندگی کنیم که آن را به عنوان یک میراث به آیندگان برسانیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: این مراسم بیشتر از اینکه برای آغاز یک پروژه باشد برای در پیش گرفتن رویکردی تازه برای حفاظت از محیط زیستی است که از گذشتگان به ما رسیده است.


وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات به بلوغی رسیده که بتوانیم از آن برای حفاظت محیط زیست استفاده کنیم، افزود: سال گذشته در جنگل گلستان ۲۰ مورد آتش سوزی رخ داده که خسارات بسیار زیادی برجا گذاشته است.

آذری جهرمی ادامه داد: از زمان اطلاع آتش سوزی تا زمان اطفای آن دامنه آتش گسترده تر می شود اما امروز فناوری اطلاعات به صورت دقیق وقوع آتش را پیش بینی می کند و در صورت وقوع هم، آتش سوزی در کمترین زمان اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه کل مسیر جاده جنگل گلستان فیبر نوری کشیده می شود، افزود: در لایه اپلیکیشن این پروژه از دانش اینترنت اشیا و تصاویر ماهواره ای استفاده می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در پارک ملی گلستان پنج مدل تکنولوژی تست می شود، گفت: این پروژه آزمایشگاه ما برای گسترش آن به بقیه نقاط کشور است و خود این طرح هم به عنوان یک آزمایش میزان موفقیت ما را در این حوزه نشان می دهد.

وی با تاکید به اینکه از بخش خصوصی و استارت‌آپی در اجرای این پروژه استفاده می شود، افزود: ما در ۹ ماه آینده شرکت هایی را داریم که تجربه ای برای حفاظت از محیط زیست با فناوری اطلاعات و فضایی دارند و جنگلی داریم که در برابر تهدیدها و آتش سوزی محافظت می شود و همچنین محیط بانانی داریم که با استفاده از فناوری اطلاعات توانمند تر شده اند.

آذری جهرمی تصریح کرد: ۴/۵ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت ارتباطات هزینه می شود و از فردا نیز اجرای پروژه آغاز شده و بر اساس توافق با رییس سازمان حفاظت محیط زیست مهرماه سال آینده از دستاوردهای این پروژه رونمایی می شود.

وزیر ارتباطات درباره مطالبات مردم روستا های شرقی ترین نقطه استان گلستان نیز گفت: پروژه ای در دست اقدام است که روستاهای این مناطق تا پایان خرداد ماه مشکل ارتباطی نداشته باشند. البته مشکل اصلی در این مناطق تامین برق است که تدابیری برای رفع این مشکلات به کار گرفته خواهد شد.

پروژه های افتتاح شده

بر اساس این گزارش، همزمان با سفر حسن روحانی رییس جمهوری به همراه آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان گلستان، اینترنت پرسرعت ۸۱ روستای استان در قالب طرح USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پروژه نصب و توسعه شبکه های فیبرنوری، شبکه مسی و نصب کافو تلفن ثابت شرکت مخابرات منطقه گلستان نیزافتتاح و رونمایی شد.

همچنین راه اندازی و احداث سایت های نسل دوم، سوم و چهارم تلفن همراه اپراتور اول در ۱۹سایت و احداث سایت های نسل دوم، سوم و چهارم تلفن همراه و اینترنت ثابت اپراتور دوم در ۱۸۸ سایت از دیگر پروژه های ارتباطی در سفر رییس جمهوری به استان گلستان بود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *