نشانی مالزی راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱

وبنا – وب‌سایت «نشانی:مالزی»‌ که گردانندگان آن می‌گویند «نتیجه نخستین تلاش آن‌ها برای انتشار رسانه‌ای شفاف، متوازن، کاربردی و شاد است» دقایقی پیش، راس ساعت ۹ شب شنبه ۲۷ خرداد راه‌اندازی شد. این رسانه، با انتشار ده‌ها مطلب درباره‌ی ایرانیان و مالزی کار خود را شروع کرده و نرخ ارز‌ها هم در کنار صفحات آن جای خوش کرده است.

بخش گالری «نشانی:مالزی»، شامل ۳ گالری از «مالزی قدیم»، «گرافیتی‌های مالزی» و کارهایی از نفیسه مطلق عکاسِ ایرانی است که در کوالالامپور، پایتخت مالزی زندگی می‌کند. 

تحریریه این سایت، توسط نام و عکس درمطالب معرفی می‌شود. در ‌میان نویسندگان مطالب، نام‌هایی مثل «مریم قمری»، «مریم احمدزاده»، «شکوفه حسنی گودرزی»، «رویا خوش‌نویس»، «نعیمه دوستدار»، «نیما سیروس‌کبیری»، «شیرزاد عبداللهی» به چشم می‌خورند. سردبیری سایت بر عهده «نیماافشارنادری» و مدیریت اجرایی آن با «حامد هاشم‌آبادی»‌ است.

حامد هاشم‌آبادی، مدیر اجرایی «نشانی:مالزی» می‌گوید که راه‌اندازی وب‌سایت فاز تازه‌ای از فعالیت‌های نشانی:مالزی است و این روند با گسترش بخش «نیازمندی‌ها»ی سایت که اینک در سایت راه‌اندازی شده و در حال تکمیل است ادامه پیدا می‌کند.

نیما افشارنادری، سردبیر این وب‌سایت از تمام ایرانیان مقیم مالزی که قصد نوشتن در این وب‌سایت را دارند دعوت کرد تا به آن بپیوندند. او اطمینان داد که این یک وب‌سایت مستقل است که بر اساس ادب و حرمت، احترام به باورهای عمومی در ایران و مالزی و با هدف تسهیل زندگی شاد و آگاهانه تاسیس شده است. 

برنامه نویسی این سایت بر عهده شرکت «آبانگان» بوده است.

«شایان نوبرانی» مدیر شرکت آبانگان، به ما گفت که تیمی ۵ نفره متشکل از برنامه‌نویسان و گرافیست وب‌سایت، به مدت یک ماه، در مجموع ۵۰۰ نفر-ساعت روی این‌سایت کار کرده‌اند.

شرکت «ای ویوید» در سوئد هم، پشتیبانی سرورهای آن را بر عهده دارد. 

حامد خرم‌یار، مدیر این شرکت که یک دیتا سنتر سوئدی است، به «پندار» گفت که از این پس علاوه بر در اختیار گذاشتن امکانات فنی سایت، در بخش مربوط به گسترش وب‌سایت در کشورهای دیگر، خارج از مالزی با «نشانی:مالزی» همکاری خواهند کرد تا از حقوق آن دفاع کرده و زمینه‌ساز استفاده‌ی ایرانیان دیگر نقاط دنیا از سایت‌های «نشانی» شود. 

طراحی لوگوی این سایت را «امیر حسین تاج‌بخش» برعهده داشته است.

«سجاد جلالی‌طلب» مسوول بخش «شبکه‌های اجتماعی» نشانی است. او می‌گوید که: «به اهمیت شبکه‌های اجتماعی در زندگی امروز باور دارد. از این رو می‌کوشد تا با حضور فعال بر روی اینترنت و در شبکه‌های اجتماعی مانند «فیس‌بوک»،‌ توییتر و مانند آن‌، نقش خود را به صورت مدرن‌تری تعریف کرده و از امکانات این شبکه‌ها برای ارتباط مخاطبان با این رسانه و همچنین ارتباط مستقل‌تر میان مخاطبان با هم از طریق رسانه «نشانی: مالزی» گام بردارد.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *