سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی؛

تاسیس انجمن فروشگاه های اینترنتی تهران الزامی ندارد / تشکل های موازی مشکل ساز خواهند بود

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷

انتشار خبر شکل گیری انجمن فروشگاه های اینترنتی ایران زیر نظر اتاق بازرگانی تهران واکنش های زیادی را در پی داشته است.

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی طی نامه ای به اتاق بازرگانی، انجمن در حال تاسیس فروشگاه های اینترنتی تهران را غیر قانونی دانست و ضمن موازی دانستن موضوع و حوزه فعالیت آن با انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی استان تهران، خواستار جلوگیری از تاسیس این انجمن شد.

این موضوع همچنین سبب شد تا اتاق اصناف ایران طی نامه ای به اتاق بازرگانی یادآور شود که طبق ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آیین نامه اجرایی آن، مرجع ثبت و اداره تشکل های حوزه اصناف کشور، اتاق اصناف است و پیشنهاد اتاق تهران مبنی بر ثبت و الحاق تشکل ها و انجمن ها در حوزه کسب و کارهای مجازی در چارچوب ضوابط نبوده و عمل آن مرجع، خارج از حوزه وظایف و اختیارات و عدول از قانون و فاقد وجاهت قانونی است.


سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در این مورد به خبرنگار وبنا گفت: « موضع اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی موضع اتاق اصناف ایران است. قوانین اتاق اصناف ایران باید رعایت شود و مسائل باید برای اساس قوانین صنفی پیش رود. بین اتاق اصناف ایران و اتاق بازرگانی ایران توافقی وجود دارد مبنی بر این که مرجع ثبت تشکل های صنفی اتاق اصناف است. طبق ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق اصناف مرجع ثبت و اداره تشکل های صنفی است.»

رضا الفت نسب با بیان اینکه به لحاظ قانونی چنین تشکلی نمی تواند تاسیس شود، گفت: «این موضوع در اتاق بازرگانی تهران اتفاق افتاده و اتاق بازرگانی ایران از آن اطلاع نداشت. حوزه صنفی متولی مشخصی دارد و اگر قرار باشد تشکل ها و انجمن ها به صورت موازی تاسیس شوند دچار مشکل می شویم.»

الفت نسب ادامه داد: «شاید دوستانی که اقدامی به تاسیس انجمن فروشگاه های اینترنتی تهران کرده اند نیت خیر دارند ولی این ظرفیت در قالب انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور وجود دارد. دوستان می توانند در کمیسیون ها و کارگروه ها عضو شوند و از ظرفیت موجود استفاده کنند. چند تکه شدن باعث سختی مطالبات بخش خصوصی از دولت می شود و سبب می شود که دولت هم نداند چه کسب متولی اصلی بخش خصوصی در این حوزه است. بنابراین وجود انجمن فروشگاه های اینترنتی تهران الزامی ندارد و دوستان ذیل انجمن های دیگر می توانند فعالیت کند.»

مطالب مرتبط:

فرصت طلبان از طریق تشکیل انجمن به دنبال استفاده از رانت هستند / انجمن فروشگاه های اینترنتی تهران غیر قانونی است و باید جلوی تاسیس آن گرفته شود

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *