افزایش سرمایه‌ی آروان با ارزش‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی محقق شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷

افزایش سرمایه‌ی مرحله‌ی دوم شرکت نویان ابر آروان (سهامی خاص) به‌منظور توسعه‌ی زیرساخت یکپارچه‌ی ابری آروان با سرمایه‌گذاری شرکت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) محقق شد.

هلدینگ فناپ با سرمایه‌گذاری ۲۰ تا ۴۰ میلیارد تومانی، مجموع سهام خود را در این شرکت دانش‌بنیان به ۴۷درصد افزایش داد و بیش از ۵۰درصد از سهام آروان هم‌چنان در اختیار موسسان این شرکت باقی مانده است.

پویا پیرحسینلو؛ اسپبهد اجرایی آروان در این‌باره گفت: «بخش عمده طرح تامین مالی توسعه آروان به‌کمک افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات بانکی توسط فناپ، بانک پاسارگاد و صندوق‌های توسعه‌­ای و تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش دیگر به‌کمک مشارکت مدنی با شرکت‌های همکار محقق خواهد شد.»


آروان سه سال پیش، کار خود را در قالب یک استارت‌آپ و با تولید و عرضه‌ی شبکه‌ی توزیع محتوا (CDN)‌ آغاز کرد و اکنون با عرضه‌ی ۹ محصول حوزه‌ی ابری، تنها عرضه‌کننده‌ی زیرساخت یکپارچه‌ی ابری در ایران است. ارزش‌گذاری آروان در این مرحله بر پایه‌ی پیش‌بینی‌های فروش دو سال آتی این شرکت و به‌شکل متغیر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

دکتر مجید قاسمی؛ رییس هییت مدیره‌ی فناپ و مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن تجلیل از سخت‌کوشی‌های آروانی‌ها در سال‌های گذشته، آروان را استارت‌آپی متفاوت برشمرد که می‌تواند سرآغاز تحولات ملی شگرفی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌های آینده‌ باشد.

دکتر جوانمردی؛ مدیرعامل فناپ نیز درباره‌ی این افزایش سرمایه گفت: «فناپ در کنار اهداف تجاری و فناورانه‌ی خود، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های ممتاز را به‌ویژه در حوزه‌ی بومی‌سازی فناوری‌های راهبردی، بخشی از مسوولیت اجتماعی خود می‌داند و در این راستا علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در آروان، ظرفیت‌های فنی و تجاری سایر شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود را در اختیار این شرکت پیشرو قرار می‌­دهد.»

پویا پیرحسینلو؛ اسپهبد اجرایی آروان، هم‌زمان با این افزایش سرمایه، با هدف تبادل تجربیات و کمک به بهبود فضای اکوسیستم استارت‌آپی کشور، در یادداشتی با نام «یک‌سال مذاکره با سرمایه‌گذاران» به جزییات ارزش‌گذاری و مذاکرات آروان با بیش از ۲۰ سرمایه‌گذار مختلف پرداخته است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *