معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

دسترسی آزاد به دیتای تجمیع شده دولت از تأثیرات مهم دولت الکترونیک است

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به چرخه دولت الکترونیک در کشور گفت: اشتراک‌گذاری دیتای های تجمیع شده در دستگاه‌های مختلف از الویت های جدی در چرخه بلوغ دولت الکترونیک است.
امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست هم‌اندیشی حکمرانی الکترونیک در ایران با مهم برشمردن عزم ملی برای استقرار دولت الکترونیک در کشور اظهار کرد: بلوغ دولت الکترونیک از پنج مرحله تشکیل‌شده که مرحله اول حضور در وب به‌عنوان پایین‌ترین سطح الکترونیکی شدن یک دستگاه محسوب می شود .

وی ایجاد ارتباط با کاربران و تعاملی بودن را مرحله دوم چرخه بلوغ برشمرد و افزود: سطح سوم تراکنشی بودن و سطح چهارم یکپارچگی دیتاهای مختلف باهدف ارتقا کیفیت سیستم است .

ناظمی مشارکتی بودن پرتال یک دستگاه را مرحله پنجم بلوغ دولت الکترونیک دانست و افزود: در این مرحله شهروندان در سرنوشت خویش مشارکت دارند و می‌توانند با مشارکت فعال درخواست‌های خود را مطالبه و دستگاه‌ها را ملزم به پاسخگویی کنند .


رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اظهار امیدواری نسبت به استقرار همه‌جانبه دولت الکترونیکی در کشور تصریح کرد: توسعه دولت الکترونیک یک فرآیند طولانی است که چرخه‌ای از بلوغ را طی می‌کند و می‌توان از مردم‌سالاری دیجیتال و شهروند مطالبه گر به‌عنوان چشم‌انداز توسعه و بلوغ دولت الکترونیک یاد کرد.

وی با اشاره به چرخه بلوغ دولت الکترونیک در کشور گفت: اشتراک‌گذاری دیتای های تجمیع شده در دستگاه‌های مختلف از الویت های جدی در چرخه بلوغ دولت الکترونیک است و زمانی که دیتاها در اختیار سازمان‌ها، مردم و کسب‌وکارها قرار گیرد تحولات چشمگیری در همه عرصه‌ها به وجود می آورد.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *