رئیس صندوق نوآوری خبر داد:

ارائه تسهیلات مالی برای قرارداد بین دانش بنیانها و کارفرمایان

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق در تعامل با وزارت علوم آمادگی دارد با اعطای تسهیلات تا سقف ۷۰درصد، رقم‌ قرارداد بین شرکت های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه و کارفرمایان را عهده دار باشد.

علی وحدت در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه از این نظر که توجه جدی به موضوع بازار دارد الگوی مناسبی در سالهای اخیر در حوزه شرکتهای دانش بنیان است.

وی با اشاره به تغییر درخواست شرکتهای دانش بنیان گفت: در ابتدای راه مشکلات شرکتهای دانش بنیان مالی و ساختاری مدیریتی بود ولی امروزه عمده مشکلات این شرکتها تامین بازار است به این معنا که محصولات شرکتها نیاز به بازار دارند.


رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، عدم‌ اعتماد خریداران به محصولات تولید داخل را از چالش شرکتها دانش دانست و گفت: در برخی موارد مشتریان این محصولات، نهادها و شرکتهای دولتی هستند از این رو این نمایشگاه الگویی برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان داخلی است.

وی هدف از حضور در این نمایشگاه را ورود همه جانبه به بخش‌های نوآوری نام برد و گفت: برای این منظور اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات لیزینگی خریداران بخش خصوصی در نظرگرفته شده که این قابل افزایش است.

وحدت خاطر نشان کرد: در این زمینه محدودیتی از نظر اعتبارات نداریم و این تسهیلات در قالب لیزینگ در اختیار خریداران قرار داده می شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: قرار بر این است که صندوق برای اعطای تسهیلات با استفاده از عامل های مالی مانند صندوق توسعه فناوری نانو، اقدام به اعطای تسهیلات لیزینگی کند.

وی بیان کرد: اولین گام را با صندوق توسعه فناوری نانو آغاز کردیم و به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات لازم به خریداران اعطا می شود.

وحدت با اشاره به همکاری با وزارت علوم درزمینه اعطای گرنت فناوری به طرح های فناورانه گفت: صندوق در تعامل با وزارت علوم آمادگی دارد با اعطای تسهیلات تا سقف ۷۰ درصد، رقم‌ قرارداد بین شرکت های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه و کارفرمایان را با سود کمتر از ۱۱ درصد تامین مالی عهده دار باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به سیاست های این صندوق در زمینه حمایت از تحقیقات دانشگاهی و پژوهشگاهی افزود: ما برنامه جدی با وزارت علوم‌ در این زمینه شروع کردیم که در این راستا قرار است وزارت علوم‌ مراکز وابسته به خود را معرفی کند تا بتوانیم برای تحقیقات انجام شده، برنامه های عملیاتی تدوین کنیم.

به گفته وی، وزارت علوم‌ برای توسعه فناوری سرمایه گذاری کرده و به دنبال این نیستیم که از تحقیقات حمایت کنیم و قرار شد برنامه های پژوهشی اجرا شده در دانشگاهها که به تولید محصول نزدیک‌ هستند را به شرکتهای دانش بنیان متصل کنیم تا بتوانیم تسهیلات صندوق را به آنها اختصاص دهیم.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *