در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت ارتباطات و قوه قضاییه

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷

تفاهم نامه همکاری میان سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای ارتقای کیفیت خدمات حقوقی و قضایی و توسعه شبکه های تخصصی دستگاهی حاکمیتی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات به امضا رسید. ​
با امضای امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و حجت الاسلام حمید شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، تفاهم نامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه صبح امروز (یکشنبه) منعقد شد.
این تفاهم نامه برای تحقق اهداف سند چشم انداز ۲۰ساله و برنامه ششم توسعه به منظور تحقق برنامه های توسعه ای مصوبات شورای عالی فضای مجازی و مصوبات توسعه دولت الکترونیکی به امضا رسید .

ایجاد شفافیت و استقرار دولت الکترونیک، عدالت الکترونیک و پیشگیری از جعل و تضمین صحت اسناد و قراردادهای رسمی و دستیابی قوه مجریه و قضاییه به بانک های اطلاعاتی از محورهای همکاری این تفاهم نامه است .

بر اساس این گزارش، ایجاد زیرساخت های لازم برای انجام استعلام هویت اشخاص حقیقی و حقوقی، تلاش برای تحقق کاهش مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی، همکاری در ایجاد امکان ثبت همه معاملات راجع به املاک و اراضی به صورت الکترونیکی، تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی و بر خط به استعلام های مورد نیاز مراجع قضایی و استقرار فضای مرکز داده به منظور استقرار تجهیزات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای ارائه خدمات به شبکه ملی تبادل اطلاعات (NIX) از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.


منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *