حواشی همایش یلدای کارآفرینان استارتاپی؛

با زدن اسنپ سرآوا بالا نمی رود / منفعت کنار هم جمع شدن این تعداد از کارآفرینان، بدون شک به تمام بازیگران این اکوسیستم خواهد رسید / قرار بود در اکوسیستم الگوسازی کنید نه نفرت انگیزی

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷

همایش یلدای کارآفریان استارتاپی دیروز، چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷ با حضور فعالان اکوسیستم استارتاپی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

این همایش که با حضور ۱۸۰۰ نفر از فعالان اکوسیستم کسب و کارهای نوپا در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود که اصلی ترین آن ها گفتگوی چالشی اکبر هاشمی و شهرام شریف با ژوبین علاقبند، مدیر عامل اسنپ بود.

در این گفتگو تاکید زیاد مصاحبه کنندگان بر روی سرمایه گذارهای خارجی اسنپ واکنش هایی را در شبکه های اجتماعی در پی داشت. برخی از کاربران با مقایسه مدل گفتگو صورت گرفته با اسنپ و دیجی کالا، اعتقاد داشتند که گفتگو با مدیرعامل اسنپ همراه با سوگیری بوده و به محاکمه شباهت داشته است.


از غایبان بزرگ این همایش نیز می توان به مسئولان اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و موسس آپارات اشاره کرد که قرار بود در این همایش حضور داشته باشند.

برخی از توئیت های منتشر شده در مورد این همایش به شرح زیر است:

رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی: «شما قرار بود در اکوسیستم الگوسازی کنید نه نفرت انگیزی. چقدر گرفتید سر مدیر موفق و با انگیزه ایرانی و ببرید. البته دیدم مردم افتضاح شما رو فهمیدند و گفتند مگر اینجا محل محاکمه است. صد رحمت به حسین شریعتمداری و کیهانش لااقل خط و ربطش معلوم است.» «واقعا خجالت کشیدم از این رفتار اکبرهاشمی. شما دارید یک مدیر ایرانی موفق رو له می کنید به خاطر دو تا کمپانی که جفتشون خارجی است. البته برای ما روشن است که چه افرادی پشت این تیاتر زشت بودند اما بیشتر برای اکبر هاشمی متاسف شدم. اگر ضعف است ضعف قانون است به علاقبند چه مربوط» «برخی اعتقاد دارند این نوع برخورد با نقشه سعید رحمانی بوده اما اعتقاد دارم اگر سعید رحمانی بود قطعا نمی گذاشت این قدر غیر حرفه ای رقیبش رو بزنند. این روش به شنبه و سرآوا ضربه اساسی زد. شبنامه درونت را کنترل کن وگرنه دامن خودتو هم میگیره»

صفحه توئیتر هم آوا: «منفعت کنارهم جمع شدن این تعداد از کارآفرینان، بدون شک به تمام بازیگران این اکوسیستم خواهد رسید. خداقوت به تمام دست اندرکاران #یلدااستارتاپی.»

رضا قربانی، بنیان گذار راه پرداخت: « مدیرعامل اسنپ حرفه ای تر از دو مجری که در بالای سن نشسته اند بحث را هدایت می کند. دو مجری بلاهت کردند و وارد یک بحث بی سرانجام شدند و مدیرعامل اسنپ نشان داد رسانه را بهتر بلد است. سوال های بهتری می شد پرسید.» «دیجی کالا مهمترین سرمایه گذاری سرآوا است. اسنپ مهمترین سرمایه گذاری راکت اینترنت است. گفتگو با مدیرعامل اسنپ در یلدای کارآفرینی شبیه دعوایی با صدای بلند بود و گفتگو با مدیران دیجی کالا شبیه نجواهای دوستانه چهار دوست قدیمی است.»

مجیدخاکپور، هم بنیانگذار تهران پیمنت: «آقای هاشمی خداقوت برای برگزاری یلدای استارتاپی. اما این که کل اکوسیستم اسارتاپی کشور رو خلاصه کنیم به چند استارتاپ مطرح یا چهره های مشهور نه انصافه و نه در بلند مدت مفید. چرا در yaldasummit# از استارتاپ هایی که امسال کارشون رو با رشد سریع شروع کردن اثری نبود؟»

محمدرضا ازلی، هم‌بنیان‌گذار رسانه استارت‌آپی تکراسا: « غرض ورزی و تخریب اسنپ توسط یلدای کارآفرینی به همه اکوسیستم آسیب میزنه. یکی از غیر حرفه ای ترین پنل های چند ساله گذشته، پنل با ژوبین علاق بند مدیرعامل اسنپ بود. این اتفاق به همه اکوسیستم آسیب می زنه حالا چرا؟» «توی این شرایط کشور کی میاد توی ایران سرمایه گذاری کنه؟ با هر روش و تاکتیکی که اینا کار کنن، اینجا پول خرج کردن و اشتغال زایی کردن. کی اومده همچین کاری کنه؟ چرا در همچین ایونتی باید به اسنپ حمله بشه؟ با زدن اسنپ سرآوا بالا نمیره» «من دوست داشتم امروز توی این شرایط سخت کشور همه رو کنار هم ببینم. ای کاش تیم روابط عمومی سرآوا و یلدای کارآفرینی  و شنبه حداقل برای حفظ انسجام اکوسیستم میذاشتن کمک کنیم با هم رشد کنیم. با زدن اسنپ سرآوا بالا نمیره.» «درباره یلدای کارآفرینی بحث کردیم، انتقاد کردیم، بعضیاش وارده بعضیاش نه. ولی تا امتحان نکنی تجربه نکنی نمی تونی بهتر شی. می خواستم بگم بازم دمتون گرم، رویداد اینجوری به این بزرگی نداشتیم و خسته نباشید اکبرجان. امیدوارم هرسال این رویداد بهتر بشه.»

محمد رهی، بنیان گذار استارتاپ زودشور: «اگر سوالات از دیجیکالا و برادران محمدی هم مثل اسنپ و ژوبین علاقمند بود شاید این همه هجمه راه نمی افتاد. اینکه سرمایه گذار خارجی سهام بیشتری داره به مدیر عامل که سهام دار نیست ارتباطی نداره. کدوم شرکت ایرانی حاضر روی استارتاپی این حجم سرمایه گذاری کنه.»

ایمان داوودیان، مدیر زاویه: «حرف های خودمانی: می تونست تو همه بخش ها چالش برانگیز باشه. من ایراد زیادی به نوع پرسش از مدیرعامل اسنپ ندیدم اتفاقا با همکاری دوطرف بحث جذابی بود اما می تونست توی بخش های دیگه هم به نسبت متعادلی ادامه داشته باشه» «ضمن خسته نباشید به برگزارکنندگان رویداد بابت برگزاری رویدادی در این وسعت امیدوارم هر سال مشکلات و نقص ها مرتفع بشه. در انتها بعد از خوندن توییت ها باید بگم ما شیوه بازخورد دادن رو بلد نیستیم! تمام!»

 

 

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *