معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات:

نمایشگاه​ IRAN Expo 2018، شتاب‌دهنده ای برای همکاری های تجاری ایران با دیگر کشورهاست

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷

معاون فناوری و‌نوآوری وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات در نمایشگاه IRAN Expo 2018، اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه بتواند خلاهای گذشته را رفع کند، چرا که این نمایشگاه ​شتاب‌دهنده ای برای همکاری های تجاری ایران با دیگر کشورهاست.
نصرلله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، گفت: مبادله اقتصادی، فنی و تجاری بخشی از حیات کشورهاست، از این رو تقویت آن برای تمام کشورها حائز اهمیت است.

وی افزود: در این نمایشگاه برای نخستین بار تعدادی از شرکت های توانمند در بخش IT حضور دارند که تمامی آنها از شرکت های مطرح در منطقه هستند.

جهانگرد با بیان اینکه، ایران هاب منطقه ای محسوب می شود، گفت: به علت وجود مزیت ارتباطی، تسهیلاتی به طور خودکار در تجارت به وجود آمده است و علاوه بر مزیت های ژئوپلتیکی، روابط سیاسی ایران با دیگر کشور های منطقه روز به روز در حال تقویت است که این موضوع می تواند در تقویت تجارت نیز اثربخش باشد.


وی افزود: از جنبه قیمت گذاری و بهای تمام شده کالا شرایط به نفع ایران است و محصولاتی با کیفیت مشابه دیگر کشورها اما با قیمتی نازل تر در اختیار مشتریان ایران قرار دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، تصریح کرد: در حوزه فناوری اطلاعات دارای سرمایه نیروی انسانی هستیم که هزینه آنها نسبت به دیگر کشورهای بین المللی بسیار اندک است و این مزیت موجب بلوغ رقابتی شده است.

وی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، اظهار امیدواری کرد این نمایشگاه بتواند خلاهای گذشته را رفع کند، چراکه این نمایشگاه شتاب‌دهنده ای برای همکاری های تجاری ایران با دیگر کشورهاست.

بر اساس این گزارش، سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران از تاریخ ۲۲ آذر لغایت ۲۵ آذر به مدت چهار روز با حضور بیش از ۵۰۰ بازرگان خارجی از ۶۰ کشور مختلف برگزار می شود.

در این نمایشگاه، اتحادیه صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی، پیمانکاران و مشاوران صنعت مخابرات ایران با هماهنگی وزارت ارتباطات و‌فناوری اطلاعات به عنوان هدایت کننده پاویون ICT انتخاب و علاوه بر هماهنگی حضور شرکت های بزرگ صادراتی در پاویون اختصاصی اتحادیه صادر کنندگان مخابرات ایران میزبان مهمانان داخلی و خارجی حوزه ICT است.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *