معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات:

پارک تخصصی ICT محیطی برای بزرگتر شدن شرکت ها و حرکت به سمت بازارهای بین المللی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت دسترسی شرکت های ICT به بازارهای ملی و بین المللی پارک تخصصی ICT را محیطی برای بزرگتر شدن شرکت ها و کسب قدرت رقابت در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه معرفی «پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات سجاد»به بخش خصوصی با اشاره به اقداماتی که در چند سال گذشته در حوزه خدمات ارتباطی انجام شده است، گفت: با اینکه این توسعه با تاخیر ۸ ساله انجام شد اما با شتابی که در پیاده سازی این شبکه داشته ایم هم اکنون دسترسی در سراسر کشور به ارتباطات متحرک و موبایل برای همه امکان پذیر شده است.
وی افزود: توسعه خدمات ارتباطی بستری برای توسعه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و تحول دیجیتال را تسریع می کند.
جهانگرد با اشاره به اینکه در ۴ بخش برای توسعه این اکوسیستم برنامه داریم، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ۶ صندوق سرمایه گذاری اصلی و ۳۵ صندوق سرمایه گذاری فرعی وجود دارد که از تولد یک شرکت تا رسیدن آن به بازار کمک می کنند اما در لبه بازار, نظام قانونی ساکت است به طوری که در نظام قانونی ایران مقررات محکمی برای اینکه که یک محصول داخلی سهم بازار را به دست آورد وجود ندارد و بیشتر متکی به مدیران است.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات ارائه برنامه برای انتخاب های صحیح در این حوزه را یکی دیگر از برنامه ها عنوان کرد و گفت: بسترسازی در محیط های شتاب دهنده و کمک کننده به شرکت ها برای رشد بیشتر و قدرت رقابت در سطح ملی و بین الملل را در قالب پارک و کریدور پیگیری می کنیم.
جهانگرد، برنامه چهارم وزارت ارتباطات در این حوزه را نفوذ تکنولوژی به سایر رشته ها بیان کرد و گفت: این موضوع در دنیا نیز به صورت جدی مطرح است و تلاش هایی نیز در وزارت ارتباطات در قالب توافق نامه هایی با دستگاه های مختلف برای استفاده از ابزار فناوری اطلاعات برای ارتقای بهره وری انجام شده است و در برنامه داریم با مطالعات مقایسه ای به یک برنامه ملی در این حوزه برسیم.
وی با اشاره به راه اندازی پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات سجاد، تاکید کرد: برای این پارک مجوز پارک تکنولوژی دریافت شده است و برای نخستین بار در کشور اساسنامه این پارک مشخصات ویژه ای دارد و تلاش می کنیم پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات را محیطی برای بزرگتر شدن شرکت های ICT برای حرکت به سمت بازارهای بین المللی تبدیل کنیم.
صدیق
صدیق: با راه اندازی پارک تخصصی ICT بخش خصوصی این حوزه صاحب خانه می شود

در ادامه این جلسه، محمدجعفر صدیق دامغانی زاده، سرپرست پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با ارائه توضیحاتی به معرفی پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات سجاد به فعالان بخش خصوصی حاضر در جلسه پرداخت و تاکید کرد: طرح کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات به تصویب رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح یکی از اولویت های وزارت ارتباطات است، افزود: وزارت ارتباطات به عنوان نخستین وزارتخانه با راه اندازی این پارک بخش خصوصی خود را صاحب خانه می کند و هر شرکتی کالای مهندسی و توسعه ای دارد می تواند در پارک مستقر شود و از مقررات منطقه آزاد پارک استفاده کند.
صدیق ماموریت اصلی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات را اتصال به بازارهای ملی و بین المللی برای تولیدات ICT عنوان کرد و گفت: برنامه آینده ما این است که این پارک به یک پارک فناوری در کلاس جهانی تبدیل شود.
وی افزود: امکان رشد شرکت های جوان حوزه ICT، تعامل بین المللی، جذب نخبگان و شبکه سازی مراکز رشد کشور از اهداف راه اندازی پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات است.


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *