رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛

مجلس در برنامه بودجه سال جدید از بنیاد ملی بازی های رایانه ای حمایت خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت بازی‌های رایانه‌ای گفت: باید تمرکزمان روی اقتصاد فرهنگ باشد زیرا این بخش ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه اقتصادی کشور دارد، بازی‌های رایانه‌ای یکی از این ظرفیت‌هایی است که در اقتصاد فرهنگ تاثیر بسیاری دارد.

او با یادآوری هدف تاسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از فعالان این عرصه تشکیل شد که این حمایت تاثیراتی در بعد اقتصادی و فرهنگی دارد.‌

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوستان ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تلاش‌های بسیاری می‌کنند ولی با این وجود فاصله‌ای از وضع موجود نسبت به وضع مطلوب وجود دارد. انتظار ما بهتر شدن شرایط است تا بتوانیم با حمایت از فضای داخلی محصولات‌مان را در این عرصه به کشورهای دیگر صادرکنیم.


مازنی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از بازی‌سازان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: با توجه به ارائه بودجه از سوی دولت، مجلس حمایت‌های لازم را خواهد داشت کما اینکه مسولان اجرایی نیز باید حمایت کنند.

او با این توصیه به بنیاد ملی بازی های رایانه ای که با ارتباطات بیشتر با مجلس تلاش و پیگیری جدی داشته باشد، افزود: انشالله ما در مجلس حمایت‌های مالی خواهیم داشت البته خودشان هم باید تلاش بیشتری برای حرکت به سمت سرمایه‌گذاری داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر اینکه مجلس به خصوص این کمیسیون آمادگی کمک دارد، گفت: هدف ما جایگزینی اقتصاد فرهنگ با نفت است. باید تلاش کنیم از محل مواردی همچون گردشگری، بازی‌های رایانه‌ای، صنایع دستی و صنعت سینما برای کشور درآمدزایی کنیم قطعا در این شرایط علاوه بر ایجاد اشتغال در داخل در عرصه بین‌المللی نیز حضور خواهیم داشت.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *