محسن هاشمی در همایش تهران هوشمند تاکید کرد:

بهترین راه تحقق شفافیت، انتشار اطلاعات است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بهترین راه تحقق شفافیت، انتشار اطلاعات است گفت: استفاده از ظرفیت شهر هوشمند می تواند به استفاده بیشتر وبهینه از حمل ونقل عمومی و یا شبکه معابر شهری بیانجامد که هم اکنون نیز برخی از نرم افزارها در این مسیر وارد شده اند.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در همایش تهران شهر هوشمند که صبح امروز در برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه عنوان این همایش که استفاده بهینه از فن آوری اطلاعات در مدیریت و اداره هوشمند شهر است، ارتباط مستقیمی با شعار اصلی شورای پنجم دارد گفت: لیست امید با شعار شفافیت و آگاهی افکار عمومی وشهروندان از کیفیت اداره شهر توانست از حمایت بی سابقه مردم برخوردار شود و انتظار عمومی آن است که در این دوره که حدود یکسوم آن سپری شده است، شعارها و وعده های داده شده عملی گردد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بهترین راه تحقق شفافیت، انتشار اطلاعات است و در دوره نخستین شهردار منتخب شورای پنجم جناب آقای نجفی، اولین گام در مسیر شفافیت با راه اندازی سامانه شفافیت برداشته شد و امیدواریم در دوره جناب آقای حناچی گامهای تکمیلی در این مسیر طی شود.


وی همچنین به روزگذشه نهم دسامبر که روزجهانی مبارزه با فساد بود اشاره داشت و گفت: این روز از سال ۲۰۰۳ از سوی سازمان ملل متحد جهت تقویت مبارزه با فساد در کشورهای جهان وسازمانهای بین المللی نامگذاری شده است، اقدام شورای پنجم در مسیر شفاف سازی مدیریت شهری را می توان یکی از نمادهای مهم حرکت در مسیر مبارزه بافساد نام گذاشت.

هاشمی که در همایش تهران هوشمند سخن می گفت افزود: مبارزه با فساد از اولویت های همگرایانه نظام جمهوری اسلامی ونظام بین الملل است و حدود دو سال پیش از نامگذاری این روز توسط سازمان ملل، رهبر معظم انقلاب در فرمان هشت ماده ای مبارزه با فساد که در اردیبهشت سال ۱۳۸۰، صادر شد، بر عزم جمهوری اسلامی در مبارزه با فساد تاکید کردند و مطالبه عمومی مردم و شهروندان تهرانی نیز در همین جهت قرار دارد و یکی از دلایل مشارکت تاریخی در انتخابات شورای شهر گذشته نیز تحقق این موضوع از سوی مدیریت شهری بوده است.

وی با بیان اینکه البته بحث شهر هوشمند، موضوعی بسیارفراتر از شفافیت و مبارزه با فساد است خاطر نشان ساخت: شهر هوشمند می تواند بستر اصلی توسعه اقتصادی، کاهش هزینه اداره شهر و رونق کسب وکار را فراهم کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راه اندازی سامانه تهران من، که توسط سازمان فناوری شهرداری تهران صورت گرفته است گفت: در طرح جدید ترافیک مورد استفاده قرار گرفته یکی از اقدامات راهبری در این زمینه است که می تواند بستر تحقق درامد پایدار، مشارکت عمومی در تصمیم گیری های شهری و رونق کسب وکارهای نوپا یا استارت آپ هایی باشد که در شرایط رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم، به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کمک کند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت شهر هوشمند می تواند به استفاده بیشتر وبهینه از حمل ونقل عمومی و یا شبکه معابر شهری بیانجامد که هم اکنون نیز برخی از نرم افزارها در این مسیر وارد شده اند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که مجموعه سازمانها و معاونتهای شهرداری تهران وپرسنل و مدیران، به استقبال از استفاده از فن آوری های نوین در مدیریت شهری بروند واز مقاومت یا موازی کاری پرهیز کنند وشاهد وضعیتی بهتر از اتوماسیون اداری شهرداری در مسیر استفاده از مدیریت شهری هوشمند باشیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *