مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین؛

مجازیار؛ دوره آموزشی برای صیانت از خانواده ها در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از اجرایی شدن طرح ملی «سواد رسانه‌ای مجازیار» در استان قزوین خبر داد و گفت: شورای اجتماعی کشور، ارتقا سواد رسانه‌ای را به‌عنوان سیاستی راهبردی در دستور کار خود قرار داده و نرم‌افزار «مجازیار» توسط گروهی از متخصصین رسانه‌ای طراحی و تولیدشده است.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، یوسف رضایی نیک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، با اشاره به اجرایی شدن طرح ملی «مجازیار» گفت: در چارچوب اجرای این طرح در استان قزوین بیش از بیست هزار نفر از شهروندان با اولویت کارمندان دولت و خانواده آن‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رضایی نیک با بیان اینکه «مجازیار» یک دوره آموزشی برای صیانت از خانواده‌ها در فضای مجازی است تصریح کرد: فراگیری سواد رسانه‌ای برای امن‌تر شدن فضای ارتباطی خانواده‌ها، رشد یافتگی و بلوغ فکری آن‌ها، تربیت درست فرزندان و برخوردار شدن از رفتارهای اجتماعی مناسب، باید در اولویت برنامه‌های آموزش فردی و اجتماعی قرار بگیرد.

وی افزود: نرم‌افزار تلفن همراه مجازیار فرصتی است که می‌توان برای شناخت دنیای مجازی استفاده کرد. در این نرم‌افزار مخاطب در فضایی پویا، جذاب و متنوع می‌تواند از طریق ویدیو، پادکست، عکس نوشته آموزش‌های لازم و موردنیاز را دریافت کند.


نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان هدف استفاده از این نرم‌افزار را افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به تأثیر رسانه‌ها برای برخورد فعالانه و هوشمندانه با رسانه‌ها دانست و گفت: توانمندسازی آحاد جامعه بخصوص خانواده‌ها در مقابل تهدیدها و خطرات جانبی فناوری جدید امری ضروری است و برای دسترسی به آن از سامانه www.majazyar.ir و یا دانلود اپلیکیشن امکان پذیر است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *