ششمین جلسه کمیته پذیرش پارس فاندینگ با حضور استارتاپ ها برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷

ششمین جلسه شرکت پارس فاندینگ برای پذیرش استارتاپ ها عصر چهارشنبه، ۷ آذر ۹۷ برگزار شد.

به گزارش وبنا در این جلسه بنیانگذاران استارتاپ های توریست اپ،  وام چی، زودشور، آرتیبیشن، کاران مارکت، آینه شمعدون، سه گوشه و توراول به معرفی و تشریح جذابیت کسب و کارهای خود برای سرمایه گذاری پرداختند.

شایان شلیله، حسام اسعدی،  مهدی زاهدی اول، رامین کمیلیان، مرتضی میری، هومن دیهیمی، محمدرضا عربی مزرعه شاهی، آزاده محمودی و محی سنسیل از اعضای کمیته پذیرش و هیات مدیره شرکت نوآوری مالی پارس بودند که در این جلسه حضور داشتند.


اصغرنژاد، بنیانگذار توریست اپ اولین فردی بود که به معرفی کسب و کار خود پرداخت: «در ابتدا توریست اپ با بخش ترجمه به مسافران خدمات می داد. سپس بخش محتوا اضافه شد تا بتوانیم به کاربران در زمینه سفر اطلاعات بدهیم. همچنین ۹ ماه است که بخش نمایش آگهی تورهای آژانس های مسافرتی به توریست اپ اضافه شده است و این امکان برای آژانس ها فراهم شده تا به طور رایگان به نمایش آگهی تورهای مسافرتی خود بپردازند. تا ماه آینده بخش فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز در این اپلیکیشن فعال خواهد شد. ۲۵ کارمند بیمه شده داریم و تا اینجا این کسب و کار به طور کل با سرمایه شخصی مدیریت شده است. »

میثم میرزایی بنیان گذار واپ چی ایده اولیه استارتاپ خود را ناکامی در اخذ وام برای تاسیس مزون عنوان کرد و گفت: « برای دریافت وام با تعدادی بنگاه فعال در حوزه وام آشنا شدم که به فروش وام می پرداختند. این موضوع جرقه تاسیس وام چی بود. وام چی در زمینه فروش وام، معرفی ضامن و سرمایه گذار فعالیت می کند و این فعالیت ها کاملا قانونی است. آگاهی ها به طور رایگان در وام چی ثبت می شوند و درآمد وام چی حاصل از کاربرانی است که برای مشاهده آگهی ها هزینه پرداخت می کنند. در آینده وام چی از محل ثبت آگهی ها نیز درآمد خواهد داشت. مشاوره در زمینه وام بانکی نیز از دیگر خدمات وام چی است. »

محمد رهی،  بنیانگذار زودشور کسب و کار خود را سامانه هوشمند خدمات خشکشویی معرفی کرد و گفت: «شستن لباس زمان بر و اتو کردن آن مشکل است. گذشته از این ترافیک دسترسی به خشکشویی ها را سخت کرده و قیمت خدمات خشکشویی در مناطق مختلف تهران متفاوت است. این ها مشکلاتی است که بر سر راه استفاده از خشکشویی ها وجود دارد. از اول انقلاب تاکنون ۶۰ درصد خشکشویی ها تعطیل شده اند. ۱۶۰۰ خشکشویی در تهران فعالیت می کنند که به طور متوسط هرکدام روزانه ۲۵ مشتری دارند. زودشور دسترسی به خشکشویی را سریع و آسان کرده و تا ۱۲ شب سرویس دهی دارد. مزیت ما نسبت به رقبا این است که خودمان لباس را از مشتری تحویل گرفته،  به خشکشویی تحویل داده و در نهایت به مشتری بازمیگردانیم. کاربران امکان انتخاب زمان و مکان تحویل لباس را دارند. در آینده می توانیم خدمات تعمیر لباس را به خدمات زودشور اضافه کنیم.»

بنیان گذار آرتیبیشن با بیان اینکه از فروش آثار هنری دلالان و واسطه ها سود می برند و هنرمندان از محل فروش آثار خود درآمد چندانی ندارند، گفت: «مشکل بازار آثار هنری در ارتباط نبودن خریدار و فروشنده است. ۳ کشور ۷۰ درصد کل فروش آثار هنری را به خود اختصاص می دهند و خریداران اصلی آثار هنری متعلق به منطقه ما هستند. می خواهیم آثار ۳۰ درصد هنرمندان منطقه خود را در آرتیبیشن داشته باشیم. ۵۰۰۰ هنرمند برای نمایش آثارشان در آرتیبیشن درخواست دادند که از این تعداد ۲۰۰۰ هنرمند توانستند آثار خود را در آرتیبیشن نمایش دهند. ۹۵ درصد گالری های تهران فروش انحصاری خود را در آرتیبیشن انجام می دهند. آرتیبیشن با حراج های معتبر از جمله حراج تهران قرارداد دارد.»

علی نام آور بنیان گذار کاران مارکت استارتاپ خود را اینگونه معرفی کرد: « کاران مارکت در زمینه پخش و توزیع کالا به صورت عمده با رستوران ها، سوپرمارکت ها و آشپزخانه ها همکاری خواهد کرد. پنل ما در اختیار شرکت های پخش و کارخانه ها قرار میگیرد و آنها می توانند محصولات خود را در آن ثبت کنند تا کاربران در شهرهای خود با مشاهده محصولات ثبت شده اقلام مورد نیاز خود را سفارش دهند. ما به شرکت های پخش خدمات می دهیم و رقیب آن ها نیستیم. هم برای کارخانه بازاریابی میکنیم و هم مشتری با توجه به شرایط رقابتی می تواند ارزان تر خرید کند. »

سینا جناب بنیان گذار استارتاپ آینه شمعدون با بیان این که آینه شمعدون پلتفرمی است که کسب و کارهای فعال در زمینه خدمات عروسی را به زوج های جوان معرفی می کند، گفت: « صاحبان کسب و کار دنبال مشتری بوده و زوج های جوان به آگاهی از بهترین ارائه دهندگان خدمات نیاز دارند. کاربران با استفاده از یک وبسایت واسط می توانند در جریان خدمات مختلفی که برای مراسم عروسی نیاز دارند قرار گیرند و با توجه به نیاز خود وارد بخش های مختلف شوند. آینه شمعدون برای زوج های جوان مسیری ۶ ماهه در نظر میگیرد و در این مسیر به ترتیب کارهایی که لازم است انجام شود به آن ها ارائه می شود و آن ها می توانند با توجه به بودجه، محل زندگی و سلیقه خود خدمات مناسب را انتخاب کنند. در هر مرحله اطلاعات کاملی در اختیار کاربران قرار می گیرد.»

بنیان گذار سه گوشه با بیان این که هنوز به طور شایسته خرید و فروش هوشمند نشده است، گفت: « زمانی که می خواهیم خرید کنیم وارد وبسایت فروشگاه های اینترنتی می شویم و با مقایسه اقلام و قیمت ها خرید می کنیم اما باز هم به خرید در دنیای فیزیکی نیازمندیم. سیستم سنتی فروش، سیستم توزیع زمان بر و نبود تعامل شفاف بین خریدار و مشتری از آسیب های فروشگاه های اینترنتی در حال حاضر است. در سه گوشه می خواهیم با نقشه هوشمند و براساس موقعیت و زمان بهترین پیشنهاد خرید را ارایه کنیم. امنیت خرید، تحویل سریع، انتخاب هوشمندانه، بهره وری از نقشه هوشمند و واقعیت افزده از مزایای سه گوشه است.»

کسری ناطق بنیان گذار توراول آخرین فردی بود که به معرفی استارتاپ خود پرداخت: «کار توراول برنامه ریزی سفر است. توراول می تواند مادرخرج کاربر باشد و زمان او را در سفر مدیریت کند. رزرو هتل و ویلا، سفارش آنلاین غذا،  هماهنگی برای وسیله نقلیه و معرفی رستوران های بین راهی به کاربرانی که با ماشین شخصی سفر می کنند از خدمات توراول است. توراول همچنین در زمینه خرید سوغاتی، پیشنهاد ایونت ها در مقصد مسافر و اجاره ماشین نیز به کاربران خدمات می دهد.»

گفتنیست برای حفظ اطلاعات و حریم خصوصی، اعداد و ارقام مطرح شده از سوی استارتاپ ها در جلسه با کمیته پذیرش پارس فاندینگ در این گزارش آورده نشده است.

پارس فاندینگ یک شرکت تأمین مالی جمعی است که به منظور تأمین سرمایه برای کسب و کارهای دانش بنیان به جمع آوری سرمایه های خرد از اقشار مختلف جامعه می پردازد.

 

 

 

 

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *