مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده محتوای کودک:

انحصار صداوسیما اجازه ورودمان به تبلیغات تلویزیونی را نداد / برای تجاری سازی محصولات نیاز به افزایش کاربران و فعالیت بازرگانی داریم

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷

مدیرعامل شرکت نبات با بیان اینکه برای معرفی محصولات خود باید از تبلیغات در صداوسیما استفاده می کردیم، گفت: به دلیل انحصار موجود در صداوسیما اجازه فعالیت بازرگانی و تبلیغاتی مستقل را به ما ندادند.
«مجتبی سادات» مدیرعامل شرکت نبات از تولیدکنندگان اپلیکیشن و نرم افزارهای حوزه کودک با اشاره به آغاز به کار شرکت نبات از سال ۹۰، اظهار کرد: «نبات» ۱۰ تا ۱۵ هزار کاربر دارد و در تلاش هستیم طی یک سال آینده تعداد کاربران را به یک میلیون برسانیم چراکه برای تجاری سازی این محصول و افزایش کاربران، نیازمند معرفی به مردم هستیم که در همین راستا برنامه ای ۲۰ ساله تدوین شده است.
وی با انتقاد از موانع پیشروی پیشرفت تولیدکنندگان در بخش خصوصی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح کلان کشور به بخش خصوصی اجازه فعالیت داده نمی شود بنابراین ما برای تجاری سازی محصولات دچار مشکل هستیم به طوری که از اسفند ماه سال ۹۵ با وجود رونمایی از یک محصول هنوز نتوانسته ایم آن را تجاری سازی کنیم.

وی تاکید کرد: ما برای معرفی محصول مان باید از تلویزیون استفاده کنیم اما انحصاری که یکی از شرکت ها در صداوسیما ایجاد کرده است کار را برای ما دشوار کرده و اجازه ورود برای فعالیت های تبلیغاتی را به ما ندادند. البته پیشنهادهایی برای تجاری سازی به ما داده شد اما صرفه اقتصادی نداشت چرا که در نهایت مسیر فروش محصول را به سمت آنها می برد.

مدیرعامل شرکت نبات هدف اصلی شرکت متبوعش را ایجاد فضای سالم برای بچه ها و خانواده دانست و ادامه داد: نخستین بار سیم کارت کودکان توسط همکاری نبات با شرکت رایتل در ابتدای سال ۹۴ عرضه شد اما با توجه به اینکه هدف ما فقط فروش سیم کارت نبود و برنامه های دیگری در این حوزه داشتیم با شکست تجاری مواجه شد.


سادات با بیان اینکه بیشتر مخاطبان ما کودکان سنین ۳ تا ۷ سال هستند، تصریح کرد: از همین رو بازی های مهارتی تولید می کنیم تا مهارت هایی که کودکان به آن نیاز دارند را افزایش دهیم.

وی با اشاره به شناسایی ۳۰۰۰ بازی و اپلیکیشن خوب در حوزه اندروید، افزود: پس از بررسی های مختلف هزار اپلیکیشن انتخاب کردیم و اکنون در مرحله نهایی سازی فنی «اپ استور» هستیم که امیدواریم تا اول زمستان با هزار محتوای تایید شده به بازار عرضه شود.

مدیرعامل نبات با بیان اینکه تا سال ۹۳ پنج اپلیکیشن از سوی این شرکت تولید شده است، خاطرنشان کرد: یکی از آنها نرم‎افزار «واقعیت افزوده» بود که بازخورد خوبی داشت. این نرم افزار شامل بازی، معما، داستان، شعر و حتی ویدئوی زندگی حیوانات است، ۴۲ زیرمهارت در بازی های مجله به صورت «مینی گیم» در این مجله عرضه می شود.

سادات فعالیت «نبات» را محدود به فضای مجازی ندانست و خاطر نشان کرد: چندین مجله مکتوب در حوزه کودکان صفر تا ۱۲ سال تهیه شده است که در دکه‎های روزنامه فروشی، کتاب فروشی، مهدکودک و مراکز آموزشی توزیع می شود که جنس برخی از نشریه های مربوط به خردسالان از کاغذ سنگ و ضدآب است، تا کودکان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند اما با توجه به افزایش قیمت کاغذ، انتشار برخی از این نشریات متوقف شد.

وی ادامه داد: در مجله‎های مکتوب ۱۶ صفحه بازی وجود دارد که کودکان با انجام آن با مهارت های مختلفی در قالب بازی به آنها آموزش داده می شود.

نرم افزار نظارت بر رفتار کودکان در اینترنت

مدیرعامل نبات با اشاره به تولید نرم افزار «لانچر» بیان کرد: این نرم افزار متناسب با نیاز کودکان و خانواده‎ها طراحی شده است و به والدین امکان را می دهد تا مدت زمان، محتوای فضای مجازی و اینترنت مصرفی کودک را از راه دور کنترل کنند.

وی درباره نحوه استفاده از لانچر تصریح کرد: هر کسی با هر سیم کارتی می تواند از آن استفاده کند نحوه دانلود آن به این شکل است می توان با مراجعه به سایت نبات برای دانلود وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه در لانچر پنجره هایی وجود دارد که هر یک از آنها برای یکی از سایت های مورد تایید حوزه کودکان است، خاطرنشان کرد: کودک با کلیک روی پنجره وارد سایت می شود و فعالیت خود را انجام می دهد و با بستن آن نمی‎تواند از سایت مخصوص کودکان خارج شود بلکه به صفحه اصلی لانچر برمی گردد بنابراین هیچ خطری در این برنامه ها کودک را تهدید نمی کند.

مدیرعامل نبات تاکید کرد: پس از پایان کار، این اپلیکیشن گزارش فعالیت کودک را در اختیار والدین قرار می دهد که چه محتوایی به چه مدت زمان توسط کودک استفاده شده است.

نبات تی وی

وی با اشاره به تهیه نظام نامه ارزشیابی تصریح کرد: با کار تحقیقاتی از سال ۹۴، نظام نامه ارزشیابی و رده بندی محتوای دیجیتال تدوین به طوری که برای هر اپلیکیشن یک شناسنامه تهیه شده که از منظر روانشناسی، تربیتی، هنری و فنی مورد سنجش قرار گرفته است.

مدیرعامل نبات افزود: با توجه به اینکه موسسه ما در حوزه تخصصی کودک فعالیت می کند کتابهای صوتی در این زمینه تولید شده است که به محض ورق زدن آن، کتاب برای کودک خوانده می شود.

وی با اشاره به تولید انیمیشن برای کودکان خاطرنشان کرد: اقدامات نهایی برای اپلیکیشن «نبات تی وی» انجام شده که انیمیشن برای کودکان تولید کرده است و نمایش داده می شود.

سادات درباره اپلیکیشن های قصه گویی نیز توضیح داد: اپلیکیشن «شیما»، «قصه شب»، «بینا» در حوزه قصه گویی فعالیت دارند. در حال حاضر ۳ اپلیکیشن دیگر روی سایت نبات وجود دارد که تلاش می کنیم تا آخر سال ۱۲ اپلیکیشن روی این سایت برای استفاده افراد قرار گیرد.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *