در جلسه شواری داوری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران مطرح شد:

همه مسئولیت شفافیت را قبول کنیم / تاکنون ۷۰۰ وبسایت رد شده اند / مهلت ثبت نام در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ۵ روز تمدید شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷

اولین جلسه شورای داوری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران چهارشنبه ۳۰ آبان ۹۷ برگزار شد.

شایان شلیله بنیان گذار جشنواره وب ایران از ثبت نام ۲۵۰۰ وبسایت در این دوره از جشنواره وب و موبایل ایران خبر داد و گفت: «‏۱۸۰۰ وبسایت در یازدهمین جشنواره ول و موبایل ایران تایید شده است.‏۷۰۰ وبسایت تا کنون رد شده اند و در فرایند داوری وارد نمی شوند. ‏از تغییرات انجام شده در شورای داوری در یازدهمین جشنواره وب و‌ موبایل ایران می توان به تقسیم بندی داوران اشاره کرد. ‏امسال برای داوران وزن رأی در نظر گرفته شده است. برای مثال وزن رأی  اعضای شورای داوری ۳ و وزن رأی داورانی که برای دومین سال در شواری داوری حضور دارند ۴ است.»

‏شایان شلیله از تمدید ۵ روزه مهلت ثبت نام در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران خبر داد و گفت: «در کمیته ثبت اثار امسال چند پیشنهاد برای گروه هایی که مشکلات بیشتری داشتند داده شد تا گروه بندی ها بهتر انجام شود و برای مثال بخش درباره ما وبسایت ها کامل شود. ‏در دسترس نبودن وبسایت، کمبود و‌ نبود محتوا، مشکل گرافیک، انتخاب گروه نادرست، تعریف ناقص وبسایت، ناهمخوانی موضوع و گروه از جمله دلایل رد وبسایت ها بود. ‏اعضای شورای داوری امسال امکان پیشنهاد رد وبسایت دارند و اگر تعداد پیشنهاد رد  برای یک وبسایت به حد نصاب برسد وبسایت حذف خواهد شد. ‏سایت هایی که هیچ‌شانسی برای کاندید شدن نداشتند را رد کردیم تا داوری مرحله اول راحت شود. ‏امسال هم مثل هر سال هر گروه  داوری بخش مردمی و بخش شورای داوری دارد. ‏در مرحله دوم داوری در دو روز کاندیداها توسط شورای داوری انتخاب و‌ اعلام می شوند. مرحله سوم داوری دقیقا مثل پارسال انجام می شود. ‏دو گروه ویژه بهترین اپلیکیشن ۹۷ و گروه بهترین وبسایت ۹۷ اضافه شدند. ‏که براساس خرد جمعی شورای داوران انتخاب می شوند.»


‏شایان شلیله با بیان اینکه امسال بیانیه شورای داوران حتما منتشر خواهد شد، گفت: « ‏بیانیه عمومی داوران منتشر می شود تا به وبسایت ها کمک شود تا بتوانند کیفیت بهتری داشته باشند. ‏پیشنهاد می‌کنم پنل داوری در جریان فرایند داوری برگزار شود تا داوران فرایند را توضیح دهند و به سوال ها‌ پاسخ دهند. ‏امسال این امکان برای وبسایت ها مهیا شد تا یک‌ ویدئوی یک دقیقه ای برای معرفی خود آپلود کنند. داوران به کیفیت ویدیو ها توجه نکنند و محتوای ویدیو را مد نظر داشته باشند. ‏امسال اگر شورای داوری به اجماع رسید که در گروهی هیچ وبسایت یا اپلیکیشن ممتازی وجود ندارد، می شود برای مثال در گروهی هیچ برنده ای اعلام نشود.»

میلاد احرام پوش بنیانگذار جشواره موبایل ایران با بیان این که داوری برای اپلیکیشن ها بسیار سخت تر از داورری وبسایت هاست، گفت: «‏در سال قبل داور هایی برای داوری بین اپلیکیشن ها انتخاب می شد و فرایند داوری اپلیکیشن سخت تر از وبسایت هاست. ‏امسال به طور ازمایشی فیلترینگ اولی جمعی روی اپلیکیشن ها اعمال می شود. ۲۲۴۴ اولیکیشن اندروید و‌۲۰۰ اپلیکیشن آی او اس تاکنون در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران ثبت شده اند. ‏تقاضای بالا برای ثبت نام در روزهای اهر ثبت نام باعث شد ۵ روز ثبت نام تمدید شود. تمام تلاش ما این است که فرآیند داوری بسیار شفاف باشد. ‏امسال سعی داریم به قدری داوری شفاف باشد که همه متوجه باشند و در همه جلسات خبرنگاران حضور خواهند داشت.»

حمیدرض‏ا اعتدال مهر از اعضای شورای داوری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران با تاکید بر شفافیت فرایند داوری گفت: «‏جشنواره وب و‌موبایل ایران کاری بسیار بزرگ با منابع مالی بسیار کم است.‏خواهش می کنم هیچ کدام از ما از بحث شفافیت کوتاه نیاییم. ‏توافق کنیم همه مسئولیت شفافیت را قبول کرده و از آن دفاع کنیم.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *