رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات:

«کودکآنلاین» جشنواره ای برای ایجاد فرصت های نو در فضای مجازی است / این جشنواره انگیزه سرمایه گذاران برای تولید محتوا را مضاعف می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دبیر جشنواره کودکآنلاین منصوب شده است با اشاره به آغاز برگزاری این جشنواره از روز دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه گفت: این جشنواره با هدف شناسایی استعدادها و ایده های برتر در حوزه تولید محتوای تصویری، ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی برگزار می شود.
سید جمال هادیان طبایی زواره در گفت وگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه یکی از دغدغه های والدین استفاده بی‎رویه کودکان و نوجوانان از فضای مجازی است، اظهار کرد: گاهی کودکان و نوجوانان بی مهابا از فضای مجازی استفاده می کنند و این موضوع به تهدیدی برای آنها تبدیل شده است بنابراین وزارت ارتباطات در تلاش است با استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای فراوان کشور از ایده های محتوا محور با موضوع کودکان و نوجوانان پر فضای مجازی حمایت کند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره «کودکانلاین» تصریح کرد: برای تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت، نخستین دوره جشنواره تولید و گسترش محتوای تصویری دیجیتال برای کودکان و نوجوانان از روز دوشنبه ۲۸ آبان کلید می خورد و تا ابتدای اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.
هادیان خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم نهادهایی مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی، شهرداری ها، تولیدکنندگان محتوا و کارآفرینان حوزه فضای مجازی و اپراتورهای تلفن همراه و عرضه کنندگان اینترنت را در این رویداد بزرگ فرهنگی هنری، همراه خود سازیم.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آشنا کردن مردم و به ویژه والدین برای انتخاب مناسب‎ترین شیوه برخورد با فرزندان در قبال فضای مجازی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره سبب جلب توجه افکار عمومی به موضوع استفاده صحیح کودکان و نوجوانان از فضای مجازی می شود و فرصت تبادل نظر میان کارشناسان درباره جزییات و نحوه استفاده از محتواهای تصویری در فضای مجازی را فراهم می کند.
وی درباره سایر اهداف این جشنواره نیز اظهار کرد: این جشنواره زمینه سرمایه گذاری در حوزه تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان را فراهم می کند و انگیزه سرمایه گذاران در صنایع مجاور را برای تولید محتوای تصویری برای کودکان و نوجوانان را مضاعف و بسترهای موجود در این حوزه را به دیگران معرفی می کند.
هادیان با بیان اینکه جشنواره «کودکانلاین» در دو بخش «فیلم‌های کوتاه» و «وب‌سری‎ها» برگزار می شود خاطرنشان کرد: بخش نخست این جشنواره، با فیلم های کوتاه از ۳۰ثانیه تا ۳۰ دقیقه برگزار می شود که شرکت کنندگان می توانند در دو قسمت حرفه ای و آماتور در این قسمت حضور داشته باشند و در بخش دوم ایده های برتر بررسی و برگزیده ها به سرمایه‎گذاران معرفی خواهند شد.
وی افزود: شرکت در جشنواره«کودکانلاین» شرایط سنی ندارد و افراد در سنین مختلف می توانند با ساخت فیلم، سریال و انیمیشن در حوزه کودکان و نوجوانان در این رویداد حضور داشته باشند.
هادیان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این رویداد هنری تحولی در حوزه محتوای فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان ایجاد و بخشی از دغدغه‎های والدین را رفع کند.
وی افزود: حاصل برگزاری این رویداد هنری ارائه محتواهای آموزشی ترویجی و فرهنگساز در حوزه استفاده از فضای مجازی برای کودکان، نوجوانان و والدین است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات ادامه داد: رییس این جشنواره وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است و شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل از کارشناسان خبره حوزه فضای مجازی و تعدادی از هنرمندان صاحب سبک فیلمساز است که سیاست های جشنواره را تعیین می کنند و دبیرخانه جشنواره نیز وظیفه اجرای سیاست ها را به عهده دارد.
دبیر جشنواره کودکآنلاین تصریح کرد: اختتامیه جشنواره «کودکآنلاین» در اردیبهشت ماه در۴ روز برگزار می شود که جزییات آن طی نشست مطبوعاتی از سوی دبیر این جشنواره اعلام می شود.
هادیان از همه کسانی که برای تولید محتوای ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی دغدغه دارند یا صاحب ایده ها یا شیوه هایی برای نظارت بر حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی هستند دعوت کرد تا با مراجعه با نشانی kudakonlinefest.ir در این جشنواره شرکت کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *