وزیر ارتباطات در شهرستان سلماس:

کشور را با برنامه ریزی های قدیمی نمی توان اداره کرد / ۳۳۰ میلیارد تومان صرفه جویی با اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کشور را در شرایط فشار نمی توان با برنامه ریزی های قدیمی اداره کرد، از اتصال کارت سوخت به کارت بانکی خبر داد و گفت: ۱۰ میلیون خودرو در کشور کارت سوخت ندارند که باید ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه برای آن می شد درحالیکه با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی و طرح اتصال به کارت بانکی این میزان صرفه جویی خواهد گرفت.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز (دوشنبه) صبح بهمراه رییس جمهوری به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در شورای اداری شهرستان سلماس با تبریک اعیاد ربیع الاول و هفته وحدت هدف از سفر خود به این شهرستان را جمع بندی و طرح آخرین وضعیت اجرایی وعده های رییس جمهوری در سفر قبلی به مردم شهرستان سلماس در هیات دولت دانست و گفت: این دولت با پشتیبانی مردم و حمایت رهبری که در همه دولت ها راهگشا بوده، انتخاب ، و سپس مسیر خود را پیش گرفت. ملت صلح طلب ایران با پیشینه تاریخی بسیار بزرگ از همه اقوامی که در آن زندگی می کننددر حالی درمسیر توسعه به حرکت ادامه می دهد که از سمت تعدادی دولت شرور مورد تهمت قرار گرفته است. بهانه آنها مسایل هسته ای بود که با مذاکرات انجام شده و برجام این بهانه از دست آنها گرفته شد.

نمی توان با شعار خدمت کرد
آذری جهرمی گفت: امروز دیگر دنیا بهانه هسته ای را پیش رو ندارند تا بر اساس آن به مردم ایران هجمه وارد کند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ماهیت دولت آمریکا برای همه مشخص شده است، تصریح کرد: امروز صحبت از این است که ما با ایران هسته ای مشکل داریم درحالیکه آژانس انرژی اتمی طی گزارش های متعدد ثابت کرده که مسیر هسته ای ایران صلح آمیز است درحالیکه شرارت آنها همچنان ادامه دارد.
وزیر جوان کابینه دوازدهم با اشاره به اعمال غیر انسانی ترین تحریم ها ودر مضیقه گذاشتن غذا و دارو برای مردم خاطرنشان کرد: چه ذاتی چنین چیزی را می پذیرد که مریض های یک کشور را از دارو محروم کنند.
وی با انتقاد از این شرارت ها که در یمن با لباس دیده می شود بطوریکه گوشت بچه های یمنی به پوست شان رسیده، افزود: مشکل آنها دیدگاه مردم ایران است که طلب استقلال کردند و جز خداوند متعال سر تعظیم جلوی هیچکس فرود نیاوردند و در هیچ برهه ای از تاریخ، ملت ایران چنین چیزی را نپذیرفته اند.
آذری جهرمی با بیان اینکه آنها یک روز جنگ نظامی را با سر سپرده خود صدام شروع کردند و روز دیگر با جنگ اقتصادی جلو آمده اند، گفت: امروز با همان شعارها نخ نمای خود فرایندی را آغاز کردند تا بر دولت و مردم ایران اعمال فشار وارد کنند.
وزیر جوان دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه کشور با شعار اداره نمی شود، اظهار کرد: واقعیت این است که مسوول تامین معیشت مردم هستیم و اگر آنها به مردم و دولت فشار می آورند برای این است که مردم را از حاکمیت جدا کنند که تنها راه مقابله با تهدیدات آنها خدمت به مردم است که با شعار میسر نمی شود و با برنامه عملیاتی پیش می رود.
نماینده رییس جمهوری در شهرستان سلماس با بیان اینکه همه کارگزاران نظام در هر سه قوه باید تلاش مان را در شرایط فعلی بیشتر کنیم، اظهار کرد: مدل اداره کشور باید با شرایط عادی فرق کند. چراکه در شرایط تهدید و فشار با مدل های سابق و قدیمی کار پیش نمی رود.

ضرورت اصلاح فرایندها برای بهبود زندگی مردم
عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اصلاح فرایندهای مختلف، تصریح کرد: امروز هشتاد میلیون کارت ملی هوشمند باید صادر شود که بخشی از آن صادر شده است. ضمن اینکه بیش از ۲۳ میلیون کارت سوخت برای خودرو و موتوسیکلت ها در کشور صادر شده، علاوه بر آن کارت های پایان خدمت، گواهینامه و کارت سلامت نیز همه باید هوشمند شوند.
آذری جهرمی قیمت تمام شده هر کارت هوشمند را ۳۳ هزار تومان دانست و اظهار کرد: فقط برای ۱۰ میلیون کارت هوشمند چیزی حدود ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه می شود حال در نظر بگیرید با این رقم چه تعداد مدرسه می توان ساخت و چقدر از محرومیت ها را می توان برطرف کرد.
وی با بیان اینکه الان زمانی نیست که با بودجه های فراخ، کشور را اداره کنیم، افزود: در واقع هدف از هوشمندسازی کارت ها و دولت الکترونیکی، بهینه سازی فرایندهاست و باید در نظر داشته باشیم که اجرای دولت الکترونیکی، تنها خرید یک سری تجهیزات و مکانیزه کردن فرایندها نیست.
وزیر ارتباطات اصلاح فرایندها را باعث بهبود خدمات دهی به مردم دانست و گفت: رییس جمهوری بر این موضوع تاکید ویژه ای دارند و برای جلوگیری از قاچاق سوخت، ستاد مدیریت سوخت کشور و شرکت ملی پخش و پالایش طی اطلاعیه ای اعلام کردند که چقدر از منابع کشور قاچاق می شود و چقدر از پول یارانه در جیب عده ای از قاچاقچیان می رود و اعلام کردند سوختگیری با استفاده از کارت سوخت باشد.


اتصال کارت بانکی به کارت سوخت
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز بیش از ۱۰ میلیون خودرو، کارت سوخت ندارند، تصریح کرد: برای صادر کردن این تعداد از کارت سوخت باید ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه می کردند درحالیکه با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، آنرا به کارت بانکی متصل کردیم تا به جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس بعلاوه ۱۰(+۱۰ )ثبت نام کنند تا بعد از یک هفته پستچی کارت سوخت صادر شده را بیاورد و هزینه ای را پرداخت کنند، با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می شود.
آذری جهرمی وارد شدن عسر و حرج به نظام بودجه ای کشور را منجر به اصلاح فرایندها دانست و با اشاره به تحریم ها ادامه داد: تحریم ها آثار بسیار بدی بر زندگی مردم خواهد داشت ولی اگر با تدبیر عمل کنیم، می تواند منجر به دستاورد هم باشد و استقامت ما را بالا ببرد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه شیوه اجرایی در کشور مطلوب نیست، گفت: همه دستگاه های حاکمیتی در درون و بیرون دولت باید نوع نگاه خود را تغییر دهند و به فعالیت های الکترونیکی بپیوندند تا هزینه های اجرایی کشور را پایین بیاوریم و آنرا به سمت تقویت اقشار ضعیف در جامعه سوق دهیم و مردم هم بدانند که دولت نیز در این مسیر مصمم است و روسای سه قوه بر آن تاکید دارند و مقام معظم رهبری نیز دستور دادند تا نسبت به فرایندها اقدام کنیم.
وزیر جوان کابینه دوازدهم با نکوهیدن حرف بدون پشتوانه و عنوان دستاوردهایی که وجود ندارد، خاطر نشان کرد: نباید در مسیر حرکت، دیگری را تضعیف کنیم چراکه شرایط کشور بصورتی است که دولت در داخل کشور با برخی چالش ها مواجه است و دشمنان با گذاشتن آبروی نداشته شان و همچنین شرارت بدنبال اعمال فشار هستند و از همه زور خود برای ضرر زدن به مردم ایران استفاده می کنند.
آذری جهرمی با بیان اینکه به شخصه آینده کشور را روشن می بینم، ادامه داد: ما این ظرفیت را داریم که از شرایط کنونی عبور کنیم چراکه کشور ما غنی است و توانمندی های داخل کشور نیز کم نیستند و با ترکیب این منابع می توان شرایط مناسبی برای مردم ایجاد کرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *