تعرفه نرخ پایه خدمات فنی تخصصی انفورماتیک سال ۹۷ منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷

به گزارش وبنا، سازمان ﻧﻈﺎم ﺻﻨﻔﻲ راﻳﺎﻧﻪ‏ای ﻛﺸﻮر درراستای اﺟﺮای وﻇﺎﻳﻒ ﻣﺤﻮﻟﻪ در ﻣﺎده ۱۲ ﻗﺎﻧﻮن ﭘﺪﻳﺪآورﻧﺪﮔﺎن نرم‏اﻓﺰار ﻣﺒﻨﻲ ﺑﺮ ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﻲ و نظم‏ﺑﺨﺸﻲ ﺑﺎزار کسب‏وﻛﺎرﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺣﻮزه ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت ﻛﺸﻮر و همﭼﻨﻴﻦ اﺧﺘﻴﺎرات ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﻣﻄﺮح در ﺑﻨﺪ ۱۲ ماده ۶۵ آﺋﻴﻦ‏ﻧﺎﻣﻪ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻈﺎم ﺻﻨﻔﻲ رایانه‏ای ﻛﺸﻮر ﻣﺼﻮب ﻫﻴﺎت ﻣﺤﺘﺮم وزیران، ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﺒﺎﻧﻲ قیمت‏ﮔﺬاری ﺧﺪﻣﺎت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، این سازمان از سال ۱۳۸۹ طی یک فرآیند علمی، مبتنی بر سنجش کارشناسی، بررسی میدانی و در برخی موارد عرف، اقدام به کشف قیمت خدمات کرده است.
مدل جدید تعیین قیمت که تدوین آن از ۴ سال گذشته آغاز شده، بر محاسبه پارامتریک تعرفه مربوط به نیروی انسانی «نفر-ماه» تمرکز دارد. ﻫﺰﻳﻨه‏ﻫﺎیی ﻛﻪ در اﻳﻦ ﻣﺪل ﺑﺮای «نفر- ﻣﺎه» ﻫﺮ ﻋﻨﻮان ﺷﻐلی، ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺷﺪه صرفاً ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر قیمت ﮔﺬاری پروژه‏ﻫﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﺧﻮاﻫﻨﺪ شد. این مدل پارامتریک، با پارامترهای روشن و مشخص است و به همین دلیل تعرفه‌ها برای کارفرما شفافیت و قابلیت توجیه فنی دارد. همچنین لحاظ کردن دارایی‌های نامشهود از ویژگی‌های برجسته این مدل است. نکته مهم درباره این مدل این است که در سند منتشر شده عناوین شغلی مشخص و کار افراد بر این اساس ارزش‏گذاری شده است.
در سند جدید، تمام تعرفه‏ها نسبت به سال قبل با ۱۹.۵ درصد افزایش محاسبه شده است. بنا براین تعرفه‏هایی که در این سند منتشر نشده نیز باید به همین میزان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کنند.
نظرات و پیشنهادها برای اصلاح و بهبود سند مذکور می‏تواند به نشانی آدرس پست الکترونیکی tarrifs@irannsr.org ارسال شود.
پیوست: نسخه PDF سند تعرفه

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *