رییس سازمان فناری اطلاعات ایران:

دولت خود را موظف به حمایت از استارتاپ ها و کارآفرینان می داند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷

امیر ناظمی با بیان این که دولت خود را موظف به حمایت از استارتاپ ها و کارآفرینان این عرصه می داند ، گفت : البته برخی استارتاپ ها هم انتظارات غیر معقولی از دولت دارند و باید بررسی شود تا چه میزان دولت می تواند از استارتاپ ها حمایت کند.

به گزارش بونا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران : معاون وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات در سومین دوره رویداد تخصصی کارآفرینی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی چکاوک اظهار داشت: یکی از مسائلی که در باره رونق استارتاپ ها همراه بحث است تضاد میان این کارآفرینان استارتاپی با دولت است اما باید به خاطر داشته باشیم دولت را نباید یک کلیت انتزاعی در نظر بگیریم بلکه دولت یک مجموعه ای از مردم بوده و بسیاری از دولتی ها هم دید خوبی در زمینه رشد استارتاپ ها دارند، ولی اغلب در زمینه کارآفرینی استارتاپ ها ممکن است تمام دانش لازم را نداشته باشند.

وی که در پنل تخصصی این رویداد در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی سخن می گفت به کارآفرینان استارتاپی توصیه کرد: استارتاپ ها علاوه بر پیش بردن مسائل فنی ، لازم است در زمینه اخذ مجوز ها و طی کردن مراحل قانونی نیز اطلاعات لازم را کسب کنند و تا بتوانند در مسیر رشد خود موانع را برطرف کرده و ارگان ها و سازمان های مرتبط با فعالیت خود را نیز کمک کنند.


ناظمی تاکید کرد: در واقع استارتاپی موفق است که علاوه بر مسائل سخت افزاری و نرام افزاری راه دریافت مجوز ها را هم بدانند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که اگر محیط کلان بهبود پیدا کند جامعه استارتاپی هم پیشرفت خواهد کرد، اظهار داشت: در دوران رکود فرصت هایی برای جامعه استارتاپی وجود دارد که بتواند سهم بازار اقتصاد محلی را کسب کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این پنل، با بیان این که چارچوب بندی هایی که امروز در جامعه مطرح می شود مصداق های اشتباهی را مطرح می کند گفت: دسته بندی این که تمام دولتی ها نوهراس هستند نوعی خطای شناختی است که استارتاپ ها باید از این شکل خطا ها اجتناب کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه جامعه امروز ما به توسعه فناری اطلاعات و ارتباطات علاوه بر احساس نوگرایی،همزمان، احساس هراس و گریز نیز دارد گفت: این نوهراسی در لایه لایه جامعه ما نهادینه شده است که هم در بازار و هم در دولت به شدت احساس می شود.

وی گفت : نوهراسی در برابر فناوری اطلاعات تنها مختص جامعه ما نیست و نمونه هایی از این دست را در کشورهای حتی توسعه یافته نیز دیده ایم به عنوان مثال اعتصاب گسترده رانندگان تاکسی در فرانسه، با ورود اوبر، خود مصداقی از این شکل برخورد ها است.

ناظمی در پایان به دانشجویان و کارآفرینان جوان توصیه کرد که تلاش کنند تا آشنایی لازم را با فضای عمومی کارآفرینی ایران و مفهوم استارت آپ در جوامع پیشرفته کسب کنند.

براساس این گزارش رویداد کارآفرینی چکاوک با هدف آشنایی دانشجویان و دانش آموختگان رشته های علوم انسانی با ادبیات کارآفرینی در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران طی سه هفته برگزار شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *