سامانه آنلاین شهربین در یزد به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از بهره برداری از سامانه آنلاین شهروندی با نام شهربین، در شهر یزد، خبر داد و گفت: این سامانه ارتباط دوسویه بین شهروندان و شهرداری ها را تقویت می کند.
به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان اینکه سامانه شهربین، با ایجاد یک ارتباط دوسویه، ارتباط بین شهروندان و شهرداری‌ها را تقویت می‌کند،‌ گفت: شهربین بر مبنای جمع‌سپاری کار می کند و مشکلات خدمات شهری را توسط شهروندان به اطلاع مناطق شهرداری می‌رساند.

وی با بیان اینکه پنل مدیریتی و نظارت این سامانه، مجهز به نسخه وب است و در اختیار مناطق شهرداری قرار دارد افزود: نسخه‌های اپلیکیشن اندروید و IOS آن نیز برای ثبت مسائل و مشکلات شهری و ارائه ایده‌های خلاقانه از سوی شهروندان تهیه و پیاده سازی شده است، پیمانکاران نیز، برای بررسی و رفع مسائل ارجاعی به آنها از این ابزار بهره برداری می کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد خاطرنشان کرد: به گزارش ها، پس از تایید اولیه در سامانه، به صورت عمومی منتشر و برای پیگیری و انجام اقدام لازم به پیمانکار مربوطه ارسال می شود در نهایت، گزارش پایان کار به اطلاع شهروندان می رسد.


عضو کانون تفکر شهر هوشمند یزد، با بیان اینکه استراتژی های توسعه شهر هوشمند بیشتر از فناوری، متکی به شهروندان است، به مزایای این سامانه اشاره و تصریح کرد: شفافیت و افزایش نقش فعال و مشارکت جویی شهروندان در مدیریت خدمات شهری از مهم‌ترین مزایای شهربین است.

فداکار تصریح کرد: شهربین، بتواند با افزایش مشارکت عمومی در مسائل شهری و توانمندسازی آنها در ساختن شهری بهتر، توسعه شهر هوشمند و بهبود کیفیت سطح زندگی شهروندان را برای ساکنان شهر میراث جهانی یزد به همراه آورد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان اینکه از این سامانه می توان در حوزه های مختلف مدیریت شهری و در راستای توسعه دولت الکترونیکی در شهرداریها استفاده کرد، افزود: این سامانه جامع شهری در حال حاضر در شهرداری یزد پیاده‌سازی شده و در حال بهره برداری است.

فداکار گفت: شهربین را شرکت تعاونی دانش بنیان شتابدهنده نوآوری پیشگامان کویر، تولید کرده و فرآیند ارزیابی امنیتی و صدور گواهی آن در حال انجام است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *