جایزه ۱۰ میلیون تومانی «موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد)» برای «هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۷»

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷

مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد)» یک نهاد دولتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که به منظور رهبری، مدیریت، حمایت و توسعه تحقیقات علوم پزشکی در کشور در خردادماه سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شده است. هدف اصلی مؤسسه، ارتقای کیفی تحقیقات و آموزش نیروی انسانی محقق جهت حل مشکلات اساسی بخش سلامت و اشاعه فرهنگ تحقیق و در نتیجه توسعه پایدار علمی و اقتصادی کشور است.

در این راستا مؤسسه نیماد فراخوان گرنت‌های مختلف تحقیقاتی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با بهره‌گیری از اساتید ایرانی غیرمقیم را جهت توسعه و ارتقای پژوهش‌های علوم پزشکی در برنامه کاری خود دارد. یکی از حیطه‌های مورد توجه این مؤسسه توسعه فناوری‌های سلامت و ایجاد سازوکارهای زیرساختی برای تبدیل دانش به فناوری، تجاری‌سازی و افزایش ثروت ملی است که امید دارد با حمایت از تولید بازی‌های جدی برای حل چالش‌های سلامت در این راه گام بردارد.

بر این اساس «نیماد» علاوه بر اعطای جایزه ۱۰ میلیون تومانی به برنده «هکاتون بازی­های جدی ۱۳۹۷»، از کارشناسان خبره خود در حوزه بهداشت و درمان برای مِنتورینگ تیم­های حاضر در گیم­جم استفاده می­کند. برنده هکاتون بر اساس کیفیت فنی و میزان دقت علمی بازی برای حل مسئله طرح شده در حوزه بهداشت و درمان انتخاب می­شود. لازم به ذکر است که جزئیات مسئله اصلی، در روز آغاز هکاتون توسط نماینده «نیماد» مطرح خواهد شد.


در اولین دوره از «هکاتون بازی‌های جدی»، تیم‌های ثبت‌نام‌کننده در هکاتون با راهنمایی مِنتورها به رقابت و تولید یک بازی جدی (نهایتا تا سطح نسخه دِمو) با موضوع محوری تعیین شده در حوزه بهداشت و درمان می‌پردازند. علاوه بر اینکه برنده «هکاتون بازی‌های جدی» جایزه ۱۰ میلیون تومانی دریافت می‌کند، شرکت‌کنندگان در هکاتون مورد حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم قرار می‌گیرند. همچنین تلاش شده است تا حد امکان، تیم‌های منتخب، پس از فرآیند جایزه از امکان حضور در برنامه‌های شتاب‌دهی، معرفی بازی به سرمایه‌گذاران و عقد قرارداد با مجموعه‌ سفارش‌دهنده بازی‌ جدی بهره‌مند شوند. برای شرکت در این بخش پس از دریافت فرم ثبت‌نام در «هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۷» از اینجا و تکمیل اطلاعات موردنیاز، یک فایل Zipحاوی PDF وWord فرم تکمیل شده را به آدرس direc@ircg.ir ایمیل کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *