در سومین جلسه شورای هماهنگی بازی‌های رایانه‌ای مطرح شد؛

بازی‌های رایانه‌ای در بخش فرهنگ و اقتصاد باید به یک نقطه اشتراک برسد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای، به ویژه در بخش فرهنگ و اقتصاد باید به یک نقطه اشتراک رسید و از پیشنهادات سایر دستگاه‌ها در این شورا استفاده کرد.

به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی امروز در نشست شورای بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به جایگاه مهم بازی‌های رایانه‌ای از منظر صنعت و فرهنگ افزود: یکی از چیزهایی که در این عرصه مورد نیاز است، هماهنگی بین دستگاه‌های همکار بایکدیگر است تا با هم بتوانیم یک حرکت رو به جلو در حوزه بازی را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: شواری هماهنگی بازی‌های رایانه‌ای با این نگاه کار خود را شروع کرده است و به مرحله کمیته‌بندی نیز رسیده است. بنابراین با تشکیل کمیته‌ها، دستگاه‌های مرتبط می‌توانند به ارائه نظرات خود بپردازند تا از پیشنهادات سازنده در مسیر شکل‌گیری این کمیته‌ها استفاده شود.


وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: در حال حاضر ساختار چهار کمیته مشخص شده و جلساتی را هم برگزار کرده‌اند و این جلسات باید به صورت منظم تشکیل شود و نظرات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. این روند می‌تواند امیدآفرین باشد و از ابتدا با ساختاری مستحکم‌تر درآینده شاهد نقاط ضعف‌ و کاستی نباشیم.

صالحی یادآور شد: هدف شورا این است که همگرایی ما حداکثری شود و مداخلات ما به صورت هم پوشانی‌ها و دخالت‌هایی که ممکن است در کار یکدیگر ایجاد شود از بین برود یا آن را به حداقل برساند.

وی در قالب یک پیشنهاد افزود: در حوزه‌هایی که از ابتدا بازی‌های رایانه‌ای با آن درگیر بوده است، به ویژه در بخش فرهنگ و اقتصاد باید به یک نقطه اشتراک رسید و از پیشنهادات سایر دستگاه‌ها در این شورا استفاده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه برخی دستگاه‌ها چگونه می‌توانند نقش بیشتری را داشته باشند باید در این کمیته‌ها مشخص و تعریف شود. ممکن است پنج الی شش مجموعه در کنار هم قرار داشته باشند، اما برای همکاری بیشتر باید ضریب تعامل آنها تعریف شود.

صالحی در پایان گفت: از آنجایی که در مراحل ابتدایی ایجاد ساختار این شورا هستیم، نباید از منظر زمان‌بندی وقت را خیلی هدر داد و این نیز بستگی به نظرات سایر کارشناسان دارد. بنابراین در جلسات بعدی این کمیته باید به سمت اهداف رو به جلو حرکت کرد و حداکثر استفاده از این ساختارسازی و کمیته‌بندی صورت بگیرد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان سایر دستگاه‌ها در قالب کمیته‌های این شورا نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *