استان گیلان ۱۵ هزار برنامه کاربردی تلفن همراه تولید کرده است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷

جدیدترین گزارش کافه بازار حاکی از این است که استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان دارای بیشترین توسعه دهنده برنامه های کاربردی تلفن همراه و بالاترین درآمد در این حوزه هستند اما استان گیلان ​با وجود رتبه دهم در زمینه تعداد توسعه دهندگان، جایگاه دوم در میان استانها را برای تولید برنامه ها کسب کرده است. ​
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کافه بازار در جدیدترین گزارش خود به نام «متولد ایران» از همکاری بیش از ۲۰ هزار توسعه‌دهنده برنامه‌ها و بازی‌های تلفن همراه در استان‌های کشور با این فروشگاه نرم افزاری خبر داد.
استان تهران با بیش از پنج هزار توسعه دهنده برنامه های کاربردی تلفن همراه در کافه بازار حضور دارد که شامل یک چهارم برنامه نویسان تلفن همراه کل کشور است و بیش از نیمی از درآمد توسعه دهندگان در کشور سهم تهرانی هاست و پس از آنها خراسان رضوی و اصفهان در رتبه های بعدی قرار دارند.

گزارش کافه بازار حاکی از آن است که تاکنون بیش از ۱۵۷ هزار برنامه در کافه بازار تولید شده که تهران با ۴۲ هزار برنامه در رتبه نخست، استان گیلان با ۱۵هزار برنامه و خراسان رضوی با ۱۳ هزار برنامه در رتبه های بعدی قرار دارند و استان ایلام بیشترین برنامه ها را در حوزه بازی تولید کرده است.

طبق آمارهای این گزارش، خراسان رضوی در تعداد توسعه دهندگان، سهم درآمد و تولید برنامه ها در رتبه های بالای کشوری قرار دارد .


اگرچه در استان گیلان در رتبه دهم توسعه دهندگان قرار دارد اما با تولید ۱۵ هزار برنامه در جایگاه دوم تولیدکنندگان برنامه های تلفن همراه قرار دارد.

با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی در کشور، ارائه گزارش های اینچنینی نشان دهنده ظرفیت استانهای مختلف است که می توان با برنامه ریزی صحیح از ظرفیت استانها برای اشتغالزایی در حوزه فضای مجازی بهره گرفت.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *