هکاتون؛ گیم‌جمی مختص بازی‌های جدی

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷

دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی از تمامی تیم‌های مستقل، غیرمستقل، صنعتی و دانشگاهی دعوت به عمل می‌آورد تا در نخستین هکاتون بازی‌های جدی شرکت کنند.

هکاتون بازی‌های جدی یک گیم‌جم با رویکردی جدی است و علاوه بر اعطای جوایز نقدی به برندگان، فرصتی برای تجربه تولید یک بازی جدی و شانس توسعه آن برای سرمایه‌گذاران رویداد را فراهم می­کند.

اولین دوره از هکاتون بازی‌های جدی طی یک رویداد ۴۸ ساعته در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱ و ۲ آذرماه برگزار می­‌شود. تیم‌های ثبت‌نام‌کننده در هکاتون با راهنمایی مِنتورهای علمی و فنی به رقابت و تولید یک بازی جدی (نهایتا تا سطح نسخه دِمو) با یک موضوع محوری تعیین شده می‌پردازند و پس از ارائه بازی‌های خود و ارزیابی داوران، برنده این بخش در روز ۹ آذرماه ۱۳۹۷ معرفی خواهد شد. علاوه بر اینکه برنده هکاتون بازی‌های جدی یک جایزه نقدی دریافت می‌کند، شرکت‌کنندگان در هکاتون مورد حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم قرار می‌گیرند.


برای شرکت در این گیم‌­جم، پس از دریافت فرم ثبت‌نام در هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۷ از اینجا و تکمیل اطلاعات موردنیاز، یک فایل Zip حاوی PDF و Word فرم تکمیل شده را به آدرس direc@ircg.ir ایمیل کنید.

چگونه می­توانید برنده هکاتون بازی­‌های جدی ۱۳۹۷ بشوید؟

گام اول: پیش زمینه نسبی از ساخت بازی داشته باشید

البته سطح رقابت در هکاتون، به اندازه فرآیند اصلی جایزه حرفه‌ای نیست و هدف اصلی خلق ایده‌های جذاب در موضوع مورد نظر است. با این حال مهم است که پیش زمینه نسبی برای تولید بازی و به طور خاص تولید بازی در زمینه اهداف جدی داشته باشید.

گام دوم: ثبت‌نام کنید

تنها تا ۱۸ آبان‌ماه مهلت دارید تا به صورت فردی یا تیمی در هکاتون ثبت‌نام کنید. در هر دو حالت، ابتدا فرم ثبت‌نام در هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۷ را از سایت DGRC از اینجا دانلود کنید.

گام سوم: شرکت در هکاتون

پس از بررسی‌های اولیه، دبیرخانه جایزه افراد و تیم‌های منتخب را معرفی خواهد کرد. انتخاب‌شدگان، ابتدا در روز چهارشنبه، ۳۰ آبان‌ماه برای معرفی و تیم‌بندی‌های اولیه در محل برگزاری هکاتون گرد هم خواهند آمد و پس از اعلام موضوع محوری هکاتون که یک موضوع مشخص در یکی از ۶ شاخه اصلی بازی‌های جدی است، در کارگاه توجیهی موضوع حضور خواهند یافت و در پایان این روز، تایید اولیه ایده مدنظر خود را برای ساخت بازی جدی مرتبط با موضوع محوری اعلام شده، از مِنتورها دریافت می‌کنند. سپس در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱ و ۲ آذرماه با حضور در محل برگزاری هکاتون به توسعه بازی با مشورت مِنتورها تا مرحله دِمو می‌پردازند.

گام چهارم: داوری بازی‌های جدی توسعه داده شده

در پایان روز ۲ آذرماه، داورها پس از ارائه بازی‌های جدی توسعه داده شده، بازی برنده هکاتون را انتخاب می‌کنند. برنده هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۷ در اختتامیه DGRC2018 در روز ۹ آذرماه معرفی خواهد شد. برنده هکاتون علاوه بر دریافت جایزه نقدی، در صورتی که بتواند نسخه دِمو را تکمیل نماید، با تایید داوران در SeGaP2019 (جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۸) به صورت مستقیم به مرحله فینال راه خواهد یافت.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *