«سهامیاب» با شکایت بانک پاسارگاد فیلتر شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۷
فیلتر زودل

سرویس «سهامیاب» شبکه اجتماعی و اطلاع رسانی بازار بورس ایران امروز (۶آبان) بنا بر شکایت بانک پاسارگاد فیلتر شد. فاطمه جعفری، مدیرعامل سهامیاب، در گفت‌وگو با پیوست ضمن اعلام این خبر در مورد جزییات این فیلترینگ می‌گوید: «بانک پاسارگاد در شکایتی به دادگاه رسانه شعبه ۲ بازپرسی از ما به عنوان اینکه مجوز مطبوعات نداریم شکایتی مطرح و اعلام کرده که سهامیاب از طریق تشویش اذهان عمومی در حال تحریک سهامداران این بانک است. این درحالی است که اصل حوزه فعالیت ما ربطی به مطبوعات ندارد.»

او در توضیح دلیل این شکایت می‌افزاید:‌ «نماد بانک پاسارگاد ۲۲ ماه ‍پیش در بازار بورس بسته شده است و براساس آن چه ما متوجه شده‌ایم نزدیک به ۱۵ نفر از کاربرانی که سهام این بانک را در اختیار داشته‌اند در سرویس سهامیاب قرار بر پیگیری گرفتن حقوق خود از پاسارگاد کرده و این قرار را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. به همین دلیل بانک پاسارگاد در شکایت از ما اعلام کرده سرویس سهامیاب در تلاش برای تحریک کاربران علیه بانک است.»

جعفری تصریح می‌کند در متن شکایت بانک پاسارگاد به دادگاه رسانه مسیله به گونه‌ای اشتباه عنوان شده و با ارتباط دادن ما به حوزه مطبوعات نیز دادگاه رسانه بدون اینکه این شکایت را با ما در میان بگذارد دستور به فیلترینگ را صادر کرده است. براساس اظهارات مدیرعامل سهامیاب ایمیل مسدودسازی این سرویس ۱۲ نیمه شب گذشته از کمیته تعیین مصادیق مجرمانه برای مدیران این سرویس ارسال شده و در نهایت بعدازظهر امروز (۶ آبان) سهامیاب از دسترس خارج شده است.


توییت هم‌موسس «سهامیاب» در مورد فیلترینگ این سرویس:

مسدودسازی یک سرویس اینترنتی به دلیل محتوای به اشتراک گذاشته از سمت کاربران آن در شرایطی اتفاق می‌افتد که مرداد ماه سال جاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت وگو با پیوست اعلام کرده بود که براساس مصوبه چند ماه پیش این شورا از این پس تولید‌کنندگان محتوای مجرمانه در مقام اول برخورد قرار خواهند گرفت و به خاطر محتوای مجرمانه پلتفرم‌ها فیلتر نخواهند شد. ابوالحسن فیروزآبادی در این خصوص به پیوست گفته بود: « این مصوبه‌ شورا برای جلوگیری از فیلتر شدن پلتفورم‌ها به تصویب رسیده است. همچنین قوه‌قضاییه نیز در این زمینه آیین‌نامه‌ای تهیه کرده بود که دو یا سه ماه پیش توسط رییس قوه‌قضاییه ابلاغ شد و از آن به بعد ما شاهد نبوده‌ایم که یک پلتفرم به خاطر محتوای مجرمانه فیلتر شود.»

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. مهم نیست حق با کیه؛ مهم اینه که زور کی بیشتره، سهامدار مظلوم که ۲ساله سرمایه اش بلوکه شده و اعتراضش عنوان مجرمانه تلقی میشود قدرت بیشتری داره یا شرکتی که اونقدر در ارکان مختلف نفوذ داره که علیرغم طوماری از تخلفات همچنان به پیش می تازد و خود را محق میپندارد و سازمان بورس که هیچ، بالاتر از آن هم جلودارش نیستند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *