پیشنهادات کمیته ثبت آثار جشنواره وب و موبایل ایران / تاکنون بیش از ۱۰۰۰ وبسایت ثبت نام کرده اند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷

بعد از بررسی تعداد زیادی از وبسایت ها توسط کمیته ثبت آثار و مشاهده ی مشکلاتی که در ثبت آثار وجود دارد تصمیم گرفتیم تا برای تسهیل ثبت اثرات شما، طی دو پست در مورد بیشترین مواردی که باعث رد اثر ها شده اند توضیحاتی را ارائه کنیم که در این پست بخش اول این موارد عنوان میگردد.
حدود ۷۰ درصد سایت ها به دلیل انتخاب نادرست گروه بندی در بررسی توسط کمیته ثبت آثار تایید نمی شوند.
برای مثال وبسایت هایی که سرویس و خدمات آنلاین ارائه میکنند و یا به عبارت ساده تر عضویت و پرداخت الکترونیک دارند باید گروه خود را از شاخه ی کسب و کار انتخاب کنند.
سایت هایی که محتوا تولید میکنند چه در قالب خبری ، مقاله یا مطالب آموزشی ، باید از شاخه محتوا با توجه به موضوع گروه و اهداف وبسایت خود مناسب ترین گروه را انتخاب کنند.
سایت های آموزشی که فعالیت آنها در قالب خبر و مقاله نیست باید در شاخه کسب و کار و در گروه آموزش آنلاین وبسایت خود را ثبت کنند.( وبسایت هایی که سرویس ارائه میکنند، چه مارکت پلیس ها چه تولید کنندگان محتوایی که این محتوا را به فروش میرسانند و پروسه آموزشی دارند)
سایت هایی که مربوط به یک شرکت هستن یعنی سرویسی ارائه نمیکنند و صرفا اطلاعات مربوط به شرکت را به اشتراک میگذارند باید در شاخه سازمانی و اطلاع رسانی و با توجه به نوع شزکت گروه خود را انتخاب کنند ( اگر این سایت ها مربوط به طراحی وبسایت هستند باید در دسته بندی شرکت های طراحی سایت شرکت کنند)
سایت های خبری که از قالب های آماده استفده میکنند یا قالب شبه وبلاگ های عمومی دارند یا روی سرویس دهنده عمومی وبلاگ دامنه ای قرار داده اند امکان شرکت در جشنواره وب و موبایل را ندارند.
سایت های که فیلتر باشند یا در زمانی که بررسی میشوند در دسترس نباشند نیز توسط کمیته ثبت آثار رد میشوند.
لطفا هنگام ثبت سایت در نظر داشته باشید که سایت شما هم از داخل ایران و هم از خارج ایران قابل دسترسی باشد.
سایت هایی که توضیحات مربوط به سایت در بخش درباره سایت (داخل پنل سایت جشنواره و نه بخش درباره ما وبسایت) را به درستی کامل نکرده باشند ( برای مثال توضیح تبلیغاتی باشد و به درستی فعالیت و مدل تجاری و اطلاعات مربوط به کسب و کار را توضیح نداده باشند) نیز توسط کمیته ثبت آثار رد میشوند.
در نهایت پیشنهاد میکنیم قبل از شرکت در جشنواره این موارد را بررسی کرده و با اطمینان بیشتری اثر خود را ثبت کنید.

تا کنون بیش از ۱۰۰۰ وبسایت در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران شرکت کرده اند.بررسی توسط کمیته ثبت آثار از ۱۶ مهر ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

بعد از گذشت مدتی از شروع بررسی های کمیته ی ثبت آثار و مشاهده ی برخی موارد لازم دانستیم تا جهت شفافیت بهتر برخی موارد را اطلاع رسانی کنیم.


طی این بررسی ها مشاهده گردیده است که برخی از وبسایت ها با تغییر در دامنه ی وبسایت و یا تغییر در لوگو ، وبسایت خود را چند بار ثبت میکنند.

لازم به ذکر است که در صورت مشاهده این مورد، وبسایت متخلف بدون اطلاع قبلی از جشنواره وب و موبایل ایران حذف خواهد شد.

همچنین پیشنهاد میکنیم وبسایت هایی که کاربری آنها صرفا معرفی اپلیکیشن موبایل است و از یک صفحه وب برای قرار دادن لینک دانلود اپلیکیشن خود استفاده کرده اند ، در بخش موبایل جشنواره اپلیکیشن خود را شرکت دهند و از شرکت دادن وبسایت خود در جشنواره وب و موبایل خودداری نمایند.

در صورتی که وبسایتی با شرایط فوق و بدون کاربری دیگری در این مرحله مشاهده شود حذف خواهد شد.

در نهایت پیشنهاد کمیته ثبت آثار این است که با توجه به این که هر وبسایت تنها در سه نوبت امکان ثبت درخواست بررسی مجدد و نهایتا یک بار امکان اعتراض را دارد ، و با در نظر گرفتن این که فرصت ثبت نام تا انتهای آبان ماه ادامه دارد ، قبل از ثبت این درخواست از شناخت مسئله و نیز برطرف کردن آن اطمینان کامل حاصل کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *